Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vad betyder Motorrad-Sicherheitstraining?
1768 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Måndag och tisdag 4-5/9 hade jag tänkt att köra eftersom jag kollat på Nürburgrings oficiella hemsida där det står att det är öppet 17.15-19.30. Nu ser jag på en annan lista jag hittade här på rejsa att det är "Motorrad-Sicherheitstraining". Är det motorcykelträning och får man inte köra bil då? Någon som har koll på detta??

Malmö
Här sen Okt 2004

Det betyder mycket riktigt "Säkerhetsträning för motorcyklar" och innebär högst sannolikt att banan är stängd för turistkörning thumbs down

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Är det någon som kan svara hundra på detta elr vart kan man ringa och kolla? Jag måste avboka hotellrum isf, så kul är det ju inte att stå och titta på:( VÄRDELÖST IMo!!!

Malmö
Här sen Okt 2004

Du bör nog avboka.

När jag var där ifjol var det samma "event"; och då var banan stängd under tiden det pågick. Före och efter motorcykelträningen så var dock banan öppen för turistkörning - vet inte hur schemat ser ut för "dina" dagar dock. Du bör kunna ringa till ban-administrationen och höra vad som gäller. Även den gången stod tiden markerad som turistkörning enligt officiella hemsidan!

Lycka till i vilket fall!

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Kalle Hansen skrev:
Du bör nog avboka.

När jag var där ifjol var det samma "event"; och då var banan stängd under tiden det pågick. Före och efter motorcykelträningen så var dock banan öppen för turistkörning - vet inte hur schemat ser ut för "dina" dagar dock. Du bör kunna ringa till ban-administrationen och höra vad som gäller. Även den gången stod tiden markerad som turistkörning enligt officiella hemsidan!

Vet du något tfnnr dit?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Qvarnis skrev:
Kalle Hansen skrev:
Du bör nog avboka.

Vet du något tfnnr dit?

Enligt http://www.nuerburgring.de/home/index.html?L=1 så är det +49 2691-302-620

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

NüRBURGRING GMBH
otto-Flimm-Straße
D - 53520 Nürburg
Tel.: +49 (2691) 30 2 - 0
Fax: +49 (2691) 30 2 - 155
pr@nuerburgring.de
http://www.nuerburgring.de

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Iom att den officiella hemsidan säger att nordslingan är öppen för turistkörning dessa dagar så är mc-kursen med största sannolikhet på gp-slingan.

Malmö
Här sen Okt 2004

Anders Dauner skrev:
Iom att den officiella hemsidan säger att nordslingan är öppen för turistkörning dessa dagar så är mc-kursen med största sannolikhet på gp-slingan.

Så stod det som sagt också när jag var där för ett år sedan, ändock så var nordslingan under flera timmar upptagen med just säkerhetstränande MC-förare. Ungefär lika intressant att kolla på som en division 3- match i pingis.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tack för nummret. Ringde och pratade med en dam som sa att motorrad träningen var från 8-16 på Nordslingan och att turistkörningen var öppen som vanligt 17.15 till 19.30. Jag frågade om hon var hundra och hon sa ja...hoppas hon visste vad hon snackade om. Tack för hjälpen.

Ängelholm
Här sen Maj 2006

Hej!
Förra året när jag var där nere i augusti så var det mc träning på dagen och turistkörningen var öppen som vanligt kl 17.00-19.30. Hon du ringde och pratade med har säkert helt rätt.
Ha det så kul där nere

BMW
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Jag tolkade det som att det skulle vara säkerhetsträning mellan 17:50-19:30 på kvällen.

Nåja, trevlig resa!

1768 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande