Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hyra SPORTIG bil?
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (2783 totalt)
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Hyra SPORTIG bil?

Hej svej igen!
Jag har något av ett problem nu (igen).
Det är nämligen som så att jag tar studenten nu den 28'e, alltså om exakt en vecka! Jag hade planerat på att låna kussens Alfa GTV, men då den har blivit totaldemolerad (efter en påkörning av en idiot med varken försäkring eller körkort) så är inte det längre en möjlighet (och jag som såg fram emot att få köra en Alfa V6'a)...
Så finns det någon som vet någon firma i Stockholmstrakten som hyr ut sportiga bilar, till huma priser? För att ta studenten handlar juh ändå om att vara värsta på alla möjliga vis, väll?
Citera
Per-_
FFM
Här sen Feb 2003

Stockholm
Här sen Nov 2002

Course skrev:
Hyra denna? http://www.bfm.nu/st70.jpg
www.bfm.nu
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=84155

Det står att det är enda exet i norden. Då måste det ha varit den jag såg på S:t Eriksgatan på lördagen för 1,5 vecka sedan.

Den e klart coooool thumbs up

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Köra själv på studenten fungerar väll inte Man ska ju vara fin kille och dricka champagne å grejer och då passar de bäst att bli körd i nått roligt tycker jag då men

Stockholm
Här sen Nov 2002

Vet att farsan har snackat om att köra studenter i sin Ferrari 328 GTS, kan ju höra efter vad han vill ha för det om det är inressant, dock så vägrar han plocka ut den vid regn.... Tilläggas bör att den är likadan som den bakom lambon på bilden ovan, dock med targa istället...
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Re: Hyra SPORTIG bil?

Andrew Petrykowski skrev:
Hej svej igen!
Jag har något av ett problem nu (igen).
Det är nämligen som så att jag tar studenten nu den 28'e, alltså om exakt en vecka! Jag hade planerat på att låna kussens Alfa GTV, men då den har blivit totaldemolerad (efter en påkörning av en idiot med varken försäkring eller körkort) så är inte det längre en möjlighet (och jag som såg fram emot att få köra en Alfa V6'a)...
Så finns det någon som vet någon firma i Stockholmstrakten som hyr ut sportiga bilar, till huma priser? För att ta studenten handlar juh ändå om att vara värsta på alla möjliga vis, väll?

Synd på en sån fil bil. Min lillebror tog studenten i förra sommarn. Han fick åka i en sänkt, trimmad med trattar o klent med luftfilter försedd Alfa Romeo GTV "bertone" coupé. Klart coolaste bilen på stan tyckte han iaf

Bara ljudet gjorde att folk vridde nackarna ur led men alfa v6... mmm själv har jag två

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

jag lider också av ett litet dilemma, bör man vara hårding och göra nått udda, åka harley på studenten (den låter ju iaf mkt?) eller ska man va lite mjuk och tråkig å åka impreza GT (som snaaaaaaaaaaaart ska inhandlas)

ursäkta trådstealen

Stockholm
Här sen Dec 2002

Opel speedster finns ju att hyra på preem lidingö! thumbs up
Ska finnas z4:or att hyra också.. men du kanske söker något exklusivare?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
djungel-Jim skrev:

Jo, fast med tanke på vart jag bor så får jag betala bilhyran igen bara på att åka och hämta bilen och lämna tillbaka den till lidingö
Så något med fria mil, eller med ett visst antal mil till förfogande är lite mer uppskattat
Z4'an finns hos Mabirent har jag lyckats snoka fram, ska ta och ringa dom imorn, för det var juh tokigt billigt att hyra den hos dom, 1265kr per dygn inklsv. 300km!!! Det är inte illa det!
Visst vill jag ha något lite mer exklusivt, men det vore kul om man hade några pengar kvar efter studenten oxå
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
HOOPoo skrev:
Köra själv på studenten fungerar väll inte Man ska ju vara fin kille och dricka champagne å grejer och då passar de bäst att bli körd i nått roligt tycker jag då men

Hehe, jo... Men jag har faktiskt tänkt en hel del på det dära. För visserligen är det väll hyfsat underhållande att vara full, men för "lite" pengar till så kan jag få ha en väldigt trevlig bil i ett helt dygn... Det gäller att prioritera här i livet
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Hyr de ut till vilka åldrar som helst då? Ibland brukar de ju vara lite restriktiv med att hyra ut till allt för unga personer.

#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
AndersY skrev:
Hyr de ut till vilka åldrar som helst då? Ibland brukar de ju vara lite restriktiv med att hyra ut till allt för unga personer.

Jo jag vet, tänkte låta morsan hyra den...
Får juh betala med i självrisk om jag krockar den, men det är väll sånt man får ta...
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hehe, jo... Men jag har faktiskt tänkt en hel del på det dära. För visserligen är det väll hyfsat underhållande att vara full, men för "lite" pengar till så kan jag få ha en väldigt trevlig bil i ett helt dygn... Det gäller att prioritera här i livet

Imponerande rätt inställning till hur man prioriterar i livet

FFM
Här sen Feb 2003

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

djungel-Jim skrev:

Jo, fast med tanke på vart jag bor så får jag betala bilhyran igen bara på att åka och hämta bilen och lämna tillbaka den till lidingö
Så något med fria mil, eller med ett visst antal mil till förfogande är lite mer uppskattat
Z4'an finns hos Mabirent har jag lyckats snoka fram, ska ta och ringa dom imorn, för det var juh tokigt billigt att hyra den hos dom, 1265kr per dygn inklsv. 300km!!! Det är inte illa det!
Visst vill jag ha något lite mer exklusivt, men det vore kul om man hade några pengar kvar efter studenten oxå

måste bara fråga var norra b ligger nånstans .
för övrigt tycker jag att alla bör skriva ut sin hemort tydligt thumbs up

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

HOOPoo skrev:

Hehe jadu man prioriterar lite olika men kan ju va kul och köra nått fränt oxo förståss. Tar ju själv stundenten iår oxo så. Man kommer ju inte vara full men några glas champagne blir det ju och det är onödigt att riskera nånting dessutom är det rätt skönt att bli körd i alla fall på studenten det finns många andra dagar man kan ratta själv på.

Uppsala
Här sen Jan 2003

HOOPoo skrev:
HOOPoo skrev:

Hehe jadu man prioriterar lite olika men kan ju va kul och köra nått fränt oxo förståss. Tar ju själv stundenten iår oxo så. Man kommer ju inte vara full men några glas champagne blir det ju och det är onödigt att riskera nånting dessutom är det rätt skönt att bli körd oxo.

Kort
På studenten bli körd Get drunk get laid!
Belöning = formeldag på mantorp el dyl. En ferrari på studentdagen är segt!

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

cat7even skrev:
Kort

LOL!

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
cat7even skrev:
HOOPoo skrev:
HOOPoo skrev:

Hehe jadu man prioriterar lite olika men kan ju va kul och köra nått fränt oxo förståss. Tar ju själv stundenten iår oxo så. Man kommer ju inte vara full men några glas champagne blir det ju och det är onödigt att riskera nånting dessutom är det rätt skönt att bli körd oxo.

Kort

Hehe, jag har flickvän redan, så det där med get drunk, get laid kan man juh skippa för sitt eget bästa
Fast visst, om någon bjuder på en formeldag på mantorp så går jag fan med på att promenera hem
Vitsen är juh inte att åka skitfort och ha skitkul på det, men att sitta bakom ratten på en fetingbil, det är att vara kung Desto saktare det går desto bättre, för då hinner alla se en, eller hur?
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Blä , har ringt runt idag. Det finns inget kvar att hyra >
Typiskt att man ska vara ute så sent
Det finns ingen här på forumet som är villig att hyra ut en fin bil till mig?

man måste juh ta alla chanser man har
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
dude skrev:
djungel-Jim skrev:

måste bara fråga var norra b ligger nånstans .
för övrigt tycker jag att alla bör skriva ut sin hemort tydligt thumbs up

Norra b = Norra botkyrka...
förvånande att du inte vet det med tanke på hur nära du bor?
Citera
Allmänt banåkaforum
Hyra SPORTIG bil?
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (2783 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande