Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2344 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Rallyforum?
Frågan har varit uppe tidigare. Skulle man inte ha ett rallyforum är på rejsa? Vi är ju några rallyputtar här o som det är nu så tycker jag inte att det käns som att det fins nått naturligt ställe för sånna diskutioner. Kanske ett "Allmänt Rallyforum" under "Allmänt banåkarforum" i forumnavigeringen. Vad tycker ni? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Tycker det är skitkul när ngn lägger upp rallybilar här.
![]() Röstade ja för att kanske locka än fler grusnissar hit som kan bidra med svängglädje. ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Gärna ![]() ![]() Jag svänger både på grus/snö och asfalt ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||||||||||||||||||||||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||||||||||||||||||
Det finns ju många inom racing som försöker svänga på asfalt men det blir gruset i alla fall
![]() Rally/Racing/Rallycross/Isracing/Drifting delar ju på mycket av lösningar och intressen. Lösningarna är lite olika pga målet men i stort sett är det ingen större skillnad. En och annan kart slinker ju med också ![]() I stort sett fungerar ju allt så länge som Magnus soffa passar ![]() Men om ett eget underforum skulle behövas vet jag inte, men spårval och körteknik på grus eller grus/asfalt är ju lite annorlunda. Banskisser med spårval på RCbanor? Notbibliotek(går det att använda andras noter?) till samtliga sveriges rallysträckor? |
||||||||||||||||||||||||
fler och fler använder ju sin banbil eller vad man nu ska kalla gatbil/clubban-bilarna på tex is. (jag är en av dem) sedan kommer faktiskt jag även fundera på grusdäck till min ev redan nästa år för att få pröva på den på mina vänners privata vägar i sveriges skogar.
tycker man kunde slänga upp ett forum som heter Rally/Rallycross/Isracing för att sammla allt på samma ställe. kan tom kanske locka ett par rallykilalr hit i det långa loppet. de rally forum som finns (som jag har hittat iallafall) är rätt fattiga och det är lite synd då sådana som bar bilar som tex jag (sierra cossie) kan dra nytta av rätt mycket innom rally världen vad gäller kunskap om bilarna mm. tror det kommer att löna sig att slänga upp en sådan forumsdel om vi har tur. är väl bara å testa om magnus godkänner dessa lustiga planer? mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||||||||||||||||||||
Tycker oxå att dom rallyforum jag sett är rätt så fattiga. Det glappet skulle ju rejsa kunna fylla
![]() Vi får föra fram våran önskan till Mange så får vi se vad som händer. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Fattiga var ordet ![]() Jag är själv en allätare av underlag men främst grussprättare och hade förut stora problem att hitta svar på mina i bland ganska hrmm ehh "avancerade" frågor ![]() Jag hamnade här efter ett tips från en kompis som åker bana och jag insåg redan efter några minuter att jag hade kommit rätt, eftersom jag fann svar på de flesta av mina frågor endast genom att söka genom forumet. Ett rallyforum kommer att göra detta eminenta forum ännu bättre, och som avslutning vill jag säga till dem som ogillar detta förslag att........skall vi nån gång kunna få motorsporten accepterad och rumsren hos varje Svensson så är det samarbete över gränserna som gäller. Vi har alla ett stort motorintresse oavsett om vi åker bana, grus eller på strippen och det borde förena oss i stället för tvärtemot som så ofta är fallet. Tack för ordet. _________________ Fredrik Edgren |
||||||||||||||||||||||||
Done!
Välkomna in och ni som hängt här får gärna se till o sätta tonen i forumet så att nytillkomna kommer in i stuket på vad som är okej och vad som inte är okej här. Dvs föregå med extra gott exempel är ni snälla ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2344 besök totalt |