Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4658 besök totalt |
Bil för bankörning
Har funderat på att skaffa någon bil för att köra bana, först och främst på olika banträffar. Det jag har funderat på är en Porsche 968 eller en 944 som skulle rensas på inredning och annat onödigt och förses med bur och lite annat. Antar att det krävs vid de flesta banträffar att bilen är besiktigad och trafikförsäkrad så de andra deltagarna får ersättning ifall det skulle bli en sammanstötning. Vill gärna ha åsikter/erfarenheter av dessa bilar eller tips på andra bilar som är lämpliga att utgå ifrån (kraven är bakhjulsdrift och någorlunda stark motor) Finns det någon bra site att leta "färdiga" banbilar som är till salu? |
||||||
Bra val av bil
![]() 924,944 eller 968 är väll lite beroende på vad du har tänkt o lägga för pengar. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Signaturen P.P har annonserat ut denna bil
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2823 Kanske inte nån Porsche men jag har sett bilen in action och det är inga porschar som har det tempot för samma hk/pris klass Varför inte besöka banträffarna av dom bilar du är intresserad av? Man knyter kontakter, får tips om vad man skall kolla på vid köp av bil osv. Inga problem att få åka med om man har egen personlig utrustning heller oftast. Inte på våran banmöten iaf (CAR) Mvh _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
För att slänga in lite ved i prosche vs alfa brasan. Vad kan han tänka sig förutom pengar Jooooo en PORSCHE! ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Re: Bil för bankörning
>>>>>>Kolla på 944 Club sveriges köp o sälj http://www.944sverige.com/. Eller www.porsche.nu (Porscheklubben) För ombygge(bur, motrorenov. etc) kontakta Jaan Tolli 042-22 09 70 _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
>>>>>>>>Det beror på att banmötena bara är öppna för medlemmar. Alla medlemmar får utskick en gång i månaden. Dessutom får alla medlemmar lösenord till en kalender på hemsidan. PCS har mycket välorganiserade klubbmöten (de mest välorganiserade tror jag t.o.m) detta gör att försäkringsbolagen är lite mjukare om olyckan är framme. Och dessutom lär man sig mycket. För 200:-/gång får man 4 pass under en hel dag med instruktörer som visar spår, går runt banan, är utplacerade på banposteringarna samt så har man olika grupper för olika erfarna förare. Medlemsavgiften är lite hög(inträdesavgift) men banötena är många, på de bästa banorna och billiga. Gemenskapen är kanon och det brukar dyka upp 100 bilar/träff varav en 5-10 GT2 5-10 GT3 etc. etc. Nästa år kommer det helt säker Carrera GTs oxå, juste sällskap=) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Gissar på att det inte fionns något stödmedlemskap så man bara får komma o dreggla? ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Som medlem i BMW Sport Club har du ganska många träffar att åka på osså. Inte riktigt lika många som Porscheklubben men i gengäld betydligt färre bilar, dvs MASSA tid att köra under hela dagen. Som "full" medlem (900kr/år) så ingår gratis inträde till alla de egna träffarna (vissa samträffar med andra klubbar kan kosta några hundralappar)
Sen är ju även Alfaklubben ett föredöme med många banåkatillfällen ![]() _________________ ![]() |
||||||
>>>>>Porscheclubben är stenhård med att man inte får ta med passagerare på banan.(säkerhetsskäl). Däremot brukar man kunna tigga till sig en tur med instruktörerna =D om man hänger med en medlem. >>>>>>>PS. Jag ser att märkesraggningen är i full gång. Du får komma och åka med en tur i min lätt banpreppade 911 så kommer du alldrig ens vilja ta en BMW taxi. (möjligtvis ringtaxin)DS _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Porschedriver skrev:
Hmmm, är SEK 600 per år för allt som PCS erbjuder en "hög" avgift? Det tycker då inte jag! Det brukar löna sig bara genom att man får 10% rabatt på reservdelar på Porsche Center...sedan behöver vi inte nämna entusiastförsäkring, banmöten och slalom och...MAN HAR INTE RÅD ATT INTE VARA MED!!! _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
Vill nog slå ett slag för LotusKlubben och rejsa.nu gänget.
Vill nog påstå att dessa två tillsammans skapar mkt mera köra än Alfaklubben iallafall. Dock på ett och annat flygfält men igengäld inte på andra sidan jorden, se mORana AlfaKlubben( är medlem) dock mkt fin bana. Dvs tycker nog att dessa oberoende träffar mkt väl står sig iklass med märkesklubbarnas, har provat BMW och Alfa( dock ej Porsche än). Mao alla som är med och arrangerar, ta åt er. Simplicity rules.. _________________ Joakim Adolfson |
||||||
Klart grabben ska köpa sig en Porsche!!
![]() Kolla efter bil eller annonsera köpes här---> http://www.pcsracing.nu/debatt/lista Eller här---> http://www.porsche.nu/html_swedish/g Eller här---> http://groups.msn.com/Porsche944Sver A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||
okej, jag får väl lägga en bombmatta som moteld då... ![]() 1. Hade en gammal 911 några år ![]() 2. Roligaste bil jag någonsin kört (än så länge) är en 964 RS ![]() 3. Ringtaxi... äh, jag höll ungefär samma tempo själv i min egen fyrdörrars ![]() ![]() 4. Det finns bara EN ENDA anledning till att jag inte har en elva istället för M3'an. Fru, två långa tonåriga söner o sommarstugepackning får inte plats ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Verkar vettigt ![]() Vet inte om jag vågar åka med någon som jag inte vet hur han kör, på en racingbana. Känns som att på tok för mycket kan gå fel för att åka med någon som man inte vet något om. Instruktörerna däremot vore ju ruggigt kul. ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Jaha? Varför skriver killen så här då? "Har funderat på att skaffa någon bil för att köra bana, först och främst på olika banträffar. Det jag har funderat på är en Porsche 968 eller en 944 som skulle rensas på inredning och annat onödigt och förses med bur och lite annat. Antar att det krävs vid de flesta banträffar att bilen är besiktigad och trafikförsäkrad så de andra deltagarna får ersättning ifall det skulle bli en sammanstötning. Vill gärna ha åsikter/erfarenheter av dessa bilar eller tips på andra bilar som är lämpliga att utgå ifrån (kraven är bakhjulsdrift och någorlunda stark motor) Finns det någon bra site att leta "färdiga" banbilar som är till salu?" alfaromeo.org kollar alla medlemmar i princip för köp/sälj av alfa. Märks det att jag åker alfa? till vardags oxo..det är ingen prestige utan bara j-t kul med mycket bil för lite pengar helt enkelt. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4658 besök totalt |