| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 2002 -70 banbil
|
3411 besök totalt |
|
Säljer nu min race 02:a pga tillökning i familjen.
Bilen är i grunden en gammal rallybil, årsmodell 1970, som är regbesiktad med bur och dispens "T31B MOTORN ÄNDRAD", guldpapper med andra ord. Motorn är en trimmad Tii motor med vassare kam, extraktor och elektroniskt brytarlöst tändsystem. 40 % diff från 2002 Turbo. Bakaxel från Tii/Turbo. Bromsar, fram och bak, från 2002 Turbo, nya ok fram med Ferodo belägg. Bromscylinder och bromsservo från Tii/Turbo. Specialbyggd skumfylld aluminiumtank med extra pump och catchtank. Superflex polyurethane bussningar i fram och bakvagn. Bakaxeln sitter i bussningar av massiv nylon från 02-depån. Stålomspunna bromsslangar runt om. BMW E21 323 nav fram med nya ventilerade skivor. Krängningshämmare, 22mm fram, 20mm bak med Teflonbussningar, från 02-depån. Äkta Alpina/Bilstein racefjäderben fram med 2 grader extra negativ camber och 2 cm lägre fjäderbenstallrik. Stötdämparna till dom benen är nya Bilstein upp-och-ner dämpare. Även bakdämparna är de speciella Bilstein upp-och-ner varianterna för lägre ofjädrad vikt. 2,5 tums avgassystem, Simons prylar. Fjäderbensstag i aluminium fram. Nytt kardanlager, lagring till fjäderbenen fram, motorfästen m.m. Nytt urtrampningslager. Ny vindruta. Ny slavcylinder koppling. Kylare från Volvo 240, ny. Nya kylarslangar. Sparco Evo stol och Sparco 4-punktsbälten, köpt Maj -06. RedLine olja i diff och växellåda. Besiktad till Maj -08. Två uppsättningar däck och fälgar ingår, alla på 14" BBS kryssekerfälg från BMW E30: Ena med Bridgestone r-däck, ca: 80% kvar, och andra med vanliga däck, även där ca: 80% kvar. Det följer även med ett extra Bilstein fjäderben fram, inklusive dämpare, helt nytt! En extra växellåda, diffklump, koppling m.m. följer också med. Bilen går kanon i motor och låda. Enda minusen är att det är glapp och missljud från bakaxeln så den skulle behöva ses över innan nästa säsong. Lacken är väl inte den bästa heller. Pris: 42000 kr, kan ev. tänka mig att ta en bakhjulsdriven, banduglig bil med baksäte i byte. Pengar kan läggas i mellan. Se min biltråd på Rejsa för mer bilder: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=29070 _________________ /Torbjörn Lundkvist Porsche 911 C4 -99 Lotus Esprit -85 Alfa Romeo 1750 GT -70 |
|
Då flera har hört av sig och varit intresserade av att använda bilen i historisk racing, så vill jag bara klargöra några saker:
Jag har tyvärr ingen koll alls på huruvida bilen går att klassa in i någon form av tävlingsverksamhet, den som funderar på att köpa bilen för något sådant ändamål måste kolla upp detta själv. Bilen är registrerad som en 70:a, men sedan hur mycket plåt som är bytt runt chassinummret har jag ingen koll på, det kan vara hela karossen. Bilen har de nyare lysena bak, men det har suttit de gamla runda i den från början. Plåt och lysen för att bygga tillbaka till den gamla looken följer med. Priset är givetvis förhandlingsbart i viss mån. _________________ /Torbjörn Lundkvist Porsche 911 C4 -99 Lotus Esprit -85 Alfa Romeo 1750 GT -70 |
![]() |
SÄLJES
|
3411 besök totalt |