Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-10-15 Bandag Sviesta
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (35451 totalt)
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Bilder kommer så fort vi kommit ur paltkoman....... (SLC igår, Sviestad idag och en pizza för 5 minuter sen= trött nu...) men trevligt var det. Ett par gröna BMW:s kommer att synas både på längden och tvären, för det var så de framfördes ohh, föresten, om det är någon som gjorde en tavla och inte vill synas, säg det nu, för vi fick med ett par rejäla rundpallar och jämfotahopp över olämpliga bandelar Men ni skall ha bra skäl till det, att ni skäms för det är inget sånt.

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Strålande väder och massor av bilar, en god affär för arrangörerna!! Men det flöt faktiskt fin och nästan utan missöden. Ett BMW-skåp gick in i räcket, så han har mkt att göra i vinter, plus att han väl måste betala räcket!!

Trafiken flöt lugnt, folk flyttade på på ett vettigt sätt, trots stora skillnader mellan bilarna. Det underlättade väl att man bara släppte ut ett 10-tal bilar per pass.

Snabbast på banan var en wankelmotordriven sjua som körde på 1.05. 270 hk Mazda-wankel och Volvokomponenter. Näst snabbast var Klas NSX på 1.07.

Åsså vi andra som harvade på +1.15!!


_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048




_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Vill även påpeka att jag och p.p har lite över 1000 bilder från idag........

Så man kan säga att vi har lite att göra.....

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Humm, är ni redan klara? Jag som precis kommit upp ur sängen.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
apex skrev:
Strålande väder och massor av bilar, en god affär för arrangörerna!! Men det flöt faktiskt fin och nästan utan missöden. Ett BMW-skåp gick in i räcket, så han har mkt att göra i vinter, plus att han väl måste betala räcket!!

Trafiken flöt lugnt, folk flyttade på på ett vettigt sätt, trots stora skillnader mellan bilarna. Det underlättade väl att man bara släppte ut ett 10-tal bilar per pass.

Snabbast på banan var en wankelmotordriven sjua som körde på 1.05. 270 hk Mazda-wankel och Volvokomponenter. Näst snabbast var Klas NSX på 1.07.

Åsså vi andra som harvade på +1.15!!




Host, host, nästan var det va? Lite värre än polerbara repor lär det väl ha blivit på noskonen?

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Ehhh...ja just ja! Noskonen klarade sig bra, men huven fick nåra ny veck efter en flygtur. Äh, pylarna ska användas!!

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



apex skrev:
Strålande väder och massor av bilar, en god affär för arrangörerna!! Men det flöt faktiskt fin och nästan utan missöden. Ett BMW-skåp gick in i räcket, så han har mkt att göra i vinter, plus att han väl måste betala räcket!!

Trafiken flöt lugnt, folk flyttade på på ett vettigt sätt, trots stora skillnader mellan bilarna. Det underlättade väl att man bara släppte ut ett 10-tal bilar per pass.

Snabbast på banan var en wankelmotordriven sjua som körde på 1.05. 270 hk Mazda-wankel och Volvokomponenter. Näst snabbast var Klas NSX på 1.07.

Åsså vi andra som harvade på +1.15!!




Klas körde också 1.05 tider när han fått upp tempot och inte behövde köra sicksack mellan andra bilar.

Ett bra upplägg att köra i 20 min pass, och sedan släppa på nya bilar, går åt när det är så många förare, dock så var det ca 20 bilar på banan åt gången, och det verkade rätt lagom.... thumbs up


Ha nu en bra mekarvinter alla, så ses vi till våren igen.....


PS! Ska också lägga upp lite bilder när tid finnes...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471


Trådstartare
Bilder var det ja......














































Det var allt just nu, jag har fler bilder på typ alla bilarna så jag ska försöka ta de när jag kommer upp till linköping på onsdag. P.p kommer säkert lägga upp en hel bataljon av bilder senare i veckan.......

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Kul med bilder så snabbt Richard!


Nu börjar jag nästan ångra att jag inte åkte.

Vad är den där svarta breddade saken för något, en 200SX?

Undrar vad det är som hänger under Alfa 156:an, handbromsvajern?

Kul att se att Mats kom ner med sin GTV!

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
leffan
Vikingstad
Här sen Dec 2004
Inlägg: 4



[quote="Jörgen (Jet)"]Kul med bilder så snabbt Richard!



Vad är den där svarta breddade saken för något, en 200SX?



Japp...det ä min breddade 200:a..

_________________
Leif Jonsson
Citera
Per Eriksson
Linköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 273



För långsam....

_________________
/Per
Citera
leffan
Vikingstad
Här sen Dec 2004
Inlägg: 4



Per Eriksson skrev:
För långsam....


hehe...får väl ta tag i det problemet;)

_________________
Leif Jonsson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En kul dag thumbs up (som gott kunde vart lite längre).
Tror aldrig jag sett så många bilar närvarande på Sviestad...
Alltid kul att jaga Porschar med ShoppingClion...



I egenskap av självpåtagen roll som gammal gnällgubbe tyckte jag iofs att det var lite väl mycket Vilda-Västernkörning de första passen, men man kan ju alltid välja att stå över ett par pass tills de vildaste hormonerna svalnat lite ...
Jag tycker att man bör prata igenom lite kort innan körningen hur det är tänkt att fungera, om inte annat för de som är nya på banan eller inte kört bana tidigare.

_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Hmm det var väll jag som jagade ..?

Riktigt kul dag med bra väder, mycket bilåka o trevligt folk.
Känner mig dock lite tveksam till säkerhetstänket på detta evenemang... blev lite vilda västern över det hela. Borde man åtminstånde inte börjat dagen med ett ordentligt förarmöte där man berättar lite om banan o vad som gäller förövrigt under dagen ?

Hoppas jag får upp lite bilder under kvällen thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Härligt att se Puppan in action på bild iallafall!

Jag har träffat tre st som äger (eller har ägt) den perfekta bilen, SweAnders, Fredrik Å och jag har utbildat Puppan, eller var det så att Puppan utbildade mig! Kursen handlade mest om bilar och motorcyklar!

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Som funktionär kan jag väl säga att vi blev lite överraskade över hur många som kom idag, långt många fler än någon gång tidigare i år.

I vanliga fall känner man igen större delen av dem som kommer och åker. Om det är någon som inte åkt bana eller på Sviestad förut brukar jag fråga om de vill att jag åker med/kör några varv för att visa banan o s v. Tyvärr fanns det ingen tid för det idag. Däremot kunde vi kanske ha samlat ihop de förare som eventuellt inte kört förut och haft en genomgång om hur man släpper om, visar hänsyn o s v - något vi får fundera på nästa gång det kommer lika mycket bilar.

Tidigare i år när det varit färre bilar på plats har det varit fri körning. När vi kör långloppstävlingar är max antal bilar 30 st på Sviestad. Med tanke på att alla kanske inte är så erfarna så släppte vi idag ut 20 bilar per pass, vilket verkade ganska lagom.

Eftersom det är prova-på-körning och inte någon tävling hoppas jag att alla försöker ha överseende och visa hänsyn så mycket som möjligt - det gäller nybörjarna men kanske ännu mer de förare som är mer rutinerade. Skulle man komma ikapp en grupp långsammare bilar är det inte förbjudet att sakta ner på farten ett halvt varv istället för köra om till varje pris.

De pass som jag såg när jag stod flaggvakt (efter att ha besiktigat bilar och varit på extra inköpsrundor efter som ni åt så mycket korv ) upplevde jag från sidan av banan inte som speciellt mycket vilda västern.

Hoppas i alla fall att de flesta hade en bra dag på banan och att vi ses nästa år!

Mvh

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



Jag var där sista timmen och tog några bilder.









_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5565



Tack för en fantastisk dag. Jag tycker arrangörerna hanterade den ovanligt höga uppslutningen på ett bra vis, och dessutom så fixar dom fram ett bra väder mitt i oktober!!

Vi ses nästa år!

Det var många som fotade, hoppas det dyker upp lite mer bilder här. Var det ngn som filmade? Är lite nyfiken på hur min bil låter från utsidan, men inte så pass att jag tänker låta ngn annan ratta ...

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



Tycker trots att varenda raceputte i mellansverige var där flöt allt jättebra. Lite kaos i besiktningen,av förståeliga skäl.
Heder till funkisarna att hålla reda på alla förare thumbs up
Tråkigt killen med BMW-kombin som satte den i räcket.
Kul att långsammare förare/bilar är duktiga på att släppa förbi snabbare bilar, hoppas att jag själv inte låg ivägen för mycket.
Kul dag annars, särskilt då jag äntligen fått bromsarna att lira ordentligt på bilen ( Lagom så troligen sista bandagen för säsongen)

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



apex skrev:
Åsså vi andra som harvade på +1.15!!


VA! Var jag inte under 1.15 idag! Körde ju på 1.13.xx förra gången jag var på Sviesta med 931an... Fast jag tror faktiskt det gick lite långsammare idag, körde ju b.la på standard belägg fram mot Ferodo som jag hade sist, lite tamare bromsar med standardbeläggen, osså var det ju mycket trafik idag mot sist så man fick många "ensamma" varv.

Jag hade iaf en toppendag idag och tycker att det fungerade förvånandsvärt bra med tanke på mängden bilar! Det enda som störde var att jag inte lyckades få tag i någon korv förrän på 3:e försöket! Men när jag till sist fick min korv smakade den iof extra bra!

Tyckte det funkade bra att komma förbi "snabbare" ekipage. De allra flesta släppte snällt om på rakorna när man väl nosat i nacken en stund genom böjarna. thumbs up Hade jag 100hk till så skulle jag kanske kunna köra om några fler på rakorna utan hjälp...

Ser fram emot många bra bilder (hade ingen kamera med mig idag), gärna på min bil förståss. Såg att b.la P.P stod och fotade vid sidan av banan. thumbs up

om Puppan fick något att fastna på sin nymonterade videokamera så vore det kul att få se det också!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2006-10-15 Bandag Sviesta
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (35451 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande