|
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Trådstartare

23 Jun 2003 13:52
Uppdatering Ultimabygget
Jag har lagt upp lite byggbilder mm på min hemsida http://www.kenson.info
Kommer fylla på löpande under veckan som kommer. Jag har faktiskt kommit lite längre än vad de flesta tror
Så vad tror ni, kommer den gå att svänga med?
_________________ Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
|
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

23 Jun 2003 13:58
Med den effekten kommer den inte ha några som helst att svänga...runt sin egen axel.
Coolt bygge! Hoppas ni kommer hitta till nya banor med kurvor när ni är klara!
_________________ Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
|
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Trådstartare

23 Jun 2003 14:06
Jag kan bara svara för mig själv men mitt huvudmål är att åka "svängbana" och gata. Ser verkligen fram emot att få lära mig hantera bankörning och allt vad det innebär med chassi justeringar mm.
Eftersom jag tycker det är socialt och trevligt med drag race så kommer jag också testa bilen på strippen. Med 355 skivor bak och små hjulhus så funkar det ju inte med raggargummi så några supertider kan man ju inte räkna med.
Ultima GTR-TT
|
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

23 Jun 2003 14:20
Kenson skrev: | Jag kan bara svara för mig själv men mitt huvudmål är att åka "svängbana" och gata. Ser verkligen fram emot att få lära mig hantera bankörning och allt vad det innebär med chassi justeringar mm.
|
Går det att besikta bilen med den motorn?
_________________ Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Trådstartare

23 Jun 2003 15:33
Peeter skrev: | Kenson skrev: | Jag kan bara svara för mig själv men mitt huvudmål är att åka "svängbana" och gata. Ser verkligen fram emot att få lära mig hantera bankörning och allt vad det innebär med chassi justeringar mm.
|
Går det att besikta bilen med den motorn?  |
Njae... Max 150kw/ton gäller men med rätt strypningar/varvtalsbegränsning mm så går det att fixa. Sedan får man plocka bort lite när man åker på avlyst område och GIVETVIS inte när man åker på allmän väg...
Ultima GTR-TT
|
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

23 Jun 2003 15:57
_________________ Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

23 Jun 2003 17:16
Ser otroligt kul och spännande ut, känns rent spontant som om det blir en smula svårkört i början.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

23 Jun 2003 19:46
Kul bygge!!! :woot: !
Verkar vara ett prefekt garage att ha en garageträff i!
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

23 Jun 2003 22:53
Härligt bygge! Ultima har alltid varit en av mina favoriter (det är ju engelskt  ) Jag tycker dock att CanAm:en är ännu ballare!
Vad är det för motor?
Då får gärna förklara detta lite mer:
Kenson skrev: | Njae... Max 150kw/ton gäller men med rätt strypningar/varvtalsbegränsning mm så går det att fixa. |
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

24 Jun 2003 00:25
Kenson:
Skulle du kunna tänka dig att vi skulle få komma förbi några stycken härifrån rejsa.nu nån kväll eller så för att kika på härligheten? (så vi kan få bli sådär riktigt härligt avundsjuka, hihi)
_________________  Magnus Thomé
|
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Trådstartare

24 Jun 2003 22:45
Magnus Thomé skrev: | Kenson:
Skulle du kunna tänka dig att vi skulle få komma förbi några stycken härifrån rejsa.nu nån kväll eller så för att kika på härligheten? (så vi kan få bli sådär riktigt härligt avundsjuka, hihi) |
Jag skulle inte ha något emot det men jag delar ju garage med flera personer och vi har en liten deal som går ut på att ha så lite folk som möjligt "smygandes" i garaget. Skall se vad jag kan göra åt saken... Återkommer i ämnet.
Ultima GTR-TT
|
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Trådstartare

24 Jun 2003 22:57
Elise skrev: | Då får gärna förklara detta lite mer:
Kenson skrev: | Njae... Max 150kw/ton gäller men med rätt strypningar/varvtalsbegränsning mm så går det att fixa. |
|
Alltså när man registrerar ett amatörbyggt fordon så får den har max 150kw per ton alltså straxt över 200 häst i en bil som denna. Eftersom motorn kommer ge betydligt mer häst än så när den andas fullt så måste jag strypa den typ som man stryper en moppe, dessutom så kan jag ju elektroniskt strypa effekten.
Ultima GTR-TT
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

24 Jun 2003 23:04
Kenson skrev: | så måste jag strypa den typ som man stryper en moppe, dessutom så kan jag ju elektroniskt strypa effekten. |
Det blir århundradets strypning - 800 hk om jag förstått dig rätt. Bara att köra på bilprovningen.
|
Rejs Nisse
Uppsala
Här sen Feb 2003
_________________ /Johan Söderberg
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.
|
|