| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Golf Gti 16v 153 drivhjulshäst Weber
|
1024 besök totalt |
|
Satt lite i tankarna om att sälja bilen. Endast för jag skulle vara i behov av en bättre bruksbil. Väldigt intresserad utav byten. T.ex VR6?Ngn fin G60? Corrado har jag aldrig testat. Vore skoj prova på=) ja ngt liknande http://www.garaget.org/?car=41242 Golf gti 16v -87 Nybes. Motor: 1,8-liters block Frästa kolvar för högra ventillyft Portad 16v-topplock(kr) med 283-graders kammar(hydrauliska, lyft: 11,50) med ställbara kamdrev(dubbla) Dubbla weber 45mm-förgasare med tillhörande insugsrör(ej hemmagjort!), luftfilter(pipercross) och bränsletrycksregulator(från TG-motor) Extractorgrenrör 4-2-1(inte JT!) 2.5" avgassystem med en stor rund simons dämpare och en dtm ljuddämpare längst bak Dags att växla runt 8200-8300 Går nog ruggigt bra. Växellåda: Synkringar borttagna ( för det ska bli lättare att växla och är inte svårt att köra med) Lägre utväxling (5:08, toppar ca 200km/h vid maxvarv) org utväxling medföljer. Sellholm lamelldiff Chassi: Bilstein stötdämpare runt om Eibach fjädrar Polyurethan bussningar i hela framvagnen även lite bak 5 mil tillbaka. Fjäderbenstag x3 Fälgar/däck/bromsar Svarta Act med polerad kant och yokohama 195/50 däck på. Stålomspunna bromsslangar. Tarox belägg har jag liggande nya. Bromsvätska dot 5.1 Inredning: Inredning org från en -88 (den nya inredningen) Armstöd från oettinger Kodlås Sparco Mockaratt Shiftlight nere i mittkonsollen. Utsidan/styling G60 skärm- och tröskelbreddare Framläpp från Golf Vr6 -93 Emblemlös enkelljus grill Klarglas vit röda bakljus Klarglas dimljus fram Klarglas huvudstrålkastare Klarglas framblinkers och sidoblinkers Ögonlock igenlagd knapp på bakluckehandtaget Bortagna sidolister Perfekt för bankörningar, konbana mm=) Priset är bud som gäller. Inga skambud då bara motor/låda kostat över 30 000:- Ring 0738416853 för mer info. http://www.garaget.org/?car=41242 _________________ Robin Grönberg |
![]() |
SÄLJES
|
1024 besök totalt |