Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
2323 besök totalt |
Hållfasthet i fälg ?
Sitter och funderar på vad man ska ha för fälgar till sin bil. Fälgarna jag vill ha har bullt mönster 5/110 och jag har 4/100 på min bil. Har ritat lite och kommit fram till att hål kommer att löpa i varandra. Vilken av dessa 2 är bäst ?? Eller ska jag lägga ner planerna. Fölgarna finns inte att få tag i 4/100 då det är Saab fälgar. ![]() Eller är denna bättre. ![]() _________________ // Jani Hast |
||
Den undre modellen (ett hål som går i ett annat) har jag kört med de gånger jag har fräst om bromsskivor till mina bilar iaf från 5/110 till 4/100.
_________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Re:
Bromsskiva är inte riktigt samma sak. Där ligger den ju inte mellan navet och fälgen. _________________ // Jani Hast |
||
har ett par spacers hemma som bygger 4/100 till 5/110
kan fotta dem ikväll å posta ![]() ehm jag varnar dock för mobilkamerakvalitet.... _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
jag har gjort nått liknande. Borrade om drivaxelflänsen från 4x101,6 till 5x114,3. Där var det bara ett hål som kom nära dock om jag inte minns fel. Hålet som kom nära gängade jag i en m10, låste med körnare o loctite, o slipade sen ner stumpen.
_________________ Mats Andersen |
||
Jag föredrar den undre.
Kan du planförsänka för att få dit prickor som täcker båda hålen...klockan 3 och 9 ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Re:
![]() ![]() "tappen" som står lutad är en låsning till "dubbelhålet" ![]() och så satte jag ett "dubbelhål" uppåner för att visa att bulten är centrerad där.. ![]() tycket själv att denna ser vettig nog ut att jag kommer att våga köra med dem ![]() nån som misstycker ?? ![]() har inte alla sådanahär liggandes i garderoben ![]() _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
![]() |
Racetech
![]() |
2323 besök totalt |