Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2568 besök totalt |
Dum(?) fråga om sökfunktionen
När jag söker och fyller i: - sökord - val av forum "Sparade trådar/FAQ" - och väljer "Visa resultatet av sökningen som en lista med: individuella inlägg och ...." så blir inte inläggen "klickbara". Varför? Vad gör jag för fel? Det enda jag kan klicka på är "Forum" och "Ämne" i rubriken. Vid "Ämne" en rad ner står ingenting. Klickar jag på "Forum" så kommer jag bara till valt forum. Och klickar jag på "Ämne" så hamnar jag på första sidan i tråden i fråga. Och när det gäller tråden "Regga som ombyggt fordon; För och nackdelar?" så får man då 28 sidor att leta igenom manuellt. ![]() Ska inte vitsen med valet "Visa resultatet av sökningen som en lista med: individuella inlägg och ...." vara just att man ska slippa leta igenom hela tråden?? ![]() _________________ Calle Olsson ![]() |
||
Det där är det nog bara Magnus T som har koll på. Jag håller med dig om bristen i funktionen.
Kanske finns någon annan här som behärskar phpBB och kan berätta mer.... |
||
Jag har för mig att phpBB brukar fungera som calle_o vill att det skall fungera, att man får en klickbar länk till de aktuella inläggen alltså. Se t.ex. Forza Motorsport, där länken finns under "rubrik"-hänvisningen. Men det kanske är olika för olika versioner?
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Jag fyller på med en annan observation om sökfunktionen. Det går väldigt långsamt att söka om man är specifik vad gäller tid och i vilken forumdel man vill söka. Om man däremot söker i hela forumet (vilket för iaf en lekman framstår som en större sökning) går det avsevärt fortare.
Vilket är bäst att göra med hänsyn till forumprestandan? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Jo, som du vill, men alla kanske inte vill se alla rader i alla inlägg om det aktuella ämnet och dessutom kanske man vill komma till den sida där diskussionen sker så att man även kan se svaren. Då behövs en länk till det aktuella inlägget, vilket jag tycker att de flesta BB:s brukar ha, inkl. de som kör phpBB. Men det kan som sagt vara en annan version.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
ok, det ska vara en länk till inlägget istf "inläggstexten", förmodligen en inställningsfråga, TPC kör så.
Det som är lite tråkigt med mitt exempel ovan är ju att man måste välja på hur många ord som ska sökas på i varje inlägg. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Rubrik på inlägget, klickbar vid sökresultat
Det blir länkar till inläggen om det finns en rubrik på dem. Texten efter "Ämne:" blir då klickbar. Varför det är så vill jag inte spekulera i, det är bara en observation. Möjligen skulle man önska nån lite kodsnutt som la in "Re:" i titelfältet när man svarade på ämnen. Fortfarande redigerbart men de flesta skulle inte röra den. Nackdelen är naturligtvis att alla extra kodsnuttar måste överleva uppgraderingar... |
||
Re: Rubrik på inlägget, klickbar vid sökresultat
Bra sammanfattat, det var precis detta jag ville ha fram i mitt inlägg! ![]() _________________ Calle Olsson ![]() |
||
Re: En herrans massa mellanslag
Varför blir det 57st mellanslag efter "Re:"? Var det din titel på ditt inlägg Magnus? |
||
Men om man inte citerar utan bara svarar så blir titelfältet tomt.
Usch, va jobbig jag känner mig. ![]() Edit: Jättesorry, jag skulle kollat på sökresultatet ju, Jättetrevlig fix Magnus ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2568 besök totalt |