| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
044 bensinpump Biltema?
|
14495 besök totalt |
|
|
||||
om det sen är samma pump vettetusan.. Har tittat lite själv efter en ersättare till min pump, det mesta som ligger i hyllorna är vanliga högtryckspumpar i olika storlekar.. de till typ stor-volvosarna ser stöddigast ut rent objektivt. Pumparna till t.ex. BMW M5 såg ganska små (och därmed klena?) ut.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
Re:
om det nu är en direkt ersättare gjord i Kina, är det värt risken mot en Bosch original som man vet fungerar? Har man en mycket enkel motor som finns i dussintal på skroten så kanske men det är en del jobb att byta motor också. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Kundtjänst kan hjälpa till med spec. Om flöden och tryck!
Är man orolig så kan man ju montera två parallellt, dom är ju nästan gratis om man jämför med en "riktig". |
||||
|
Re:
Mina Henko racing pumpar är riktigt små till måtten men klarar ändå av ca 500hk st. Eller missförstod jag dig nu ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
HaHaHa...det är att ha övertro på Biltemas kundtjänst. Dom vet inte ens om deras el-element är 2 eller 3-fas....
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
http://forum.savarturbo.se/viewtopic
Kan även nämna att jag flödade upp en biltema soppapump idag. Den levererade följande vid 13,2volt (ca 7-8A) 2,6l/min +-0,1 vid 5bar 2,9l/min +-0,1 vid 3 bar Riktigt imponerande för 499kr! _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||||
|
Re:
Chansen (eller risken, om man så vill) att Bosch originalpump också är gjord i Kina är ganska stor. |
||||
|
Re:
Ni, du förstod mig helt rätt, små yttermått och låg vikt. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
Re:
Fast dom flesta (alla?) Bosch bränslepumpar är tillverkade i Tjeckien. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
044 pumparna är normalt gjorda i Europa, OM de nu gör några pumpar i Kina är jag säker på att de görs med Bosch egna specar på allting och att det kontrolleras. Bilbutteriks köper in grejor som ramlar utanför biltillverkarnas specer etc. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
NEJ. Dock är pumpen i stort sett likadan eller likadan på utsidan så det är lätt att byta. Den från tidiga årsmodeller av 240 turbopumpen har lägre kapacitet än 044 pumpen. De senare årsmodellerna lägre kapacitet än tidigare modeller. Vet inte vad övriga modeller har för pump. _________________ Roland Johansson |
||||
|
vad kom vi fram till??
kom vi fram tillö om 044 pumpen sitter org i någon bil eller det är en ren eftermarknads pump och i så fall har biltema den ?? kan tänka mig att testa den i våra budget räser. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
044 pumpen sitter bara på Porsche, troligtvis 911 GT2 (993) då Porsches artikelnummer börjar med 993.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
044 bensinpump Biltema?
|
14495 besök totalt |