| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Skärmrullare
|
3223 besök totalt |
|
Sänkt karossen eller bytt till bredare däck så det skrapar i hjulhusen? Hyr min skärmrullare och valsa skärmkanterna, och detta utan att behöva lacka om bilen! Verktyget passar de flesta bilar och bultmönster. 500:-/2 dagar. Kan skickas för 370:- t o r.
_________________ David Lindblom |
|
Hur "svår" är den att använda om man inte gjort det tidigare? Är det bara själva kanten som "viks" in, eller valsas hela skärmen ut?
/David _________________ David Karlsson Alfa GTJ 1600 -75 med tuff motor och lite väghållning. Vissa skulle kalla den skabbig, själv föredrar jag rejsigt bruksskick med vacker patina. |
|
Hej David,
Jag hyr gärna din rullare någon gång under vintern. Man värmer bara plåten/lacken lite varligt och rullar på va? Jag rör mig rätt mycket runt i 08-området så upphämtning i S-tälje är säkert inga problems!
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
|
Skärmkantsrullare
Har rullat skärmkanterna både fram och bak på sonens Golf III och är nöjd med resultatet. Tar man det försiktigt och värmer plåten / lacken så klarar man sig från omlackering under förutsättning att man tar det mycket varligt med bara en liten,liten "vikning" i taget. Tar man i hårdare kan lacken spricka , samma gäller om man försöker bredda mer än att vika upp skärmkanten. Men , ta det varligt så viker ni upp skärmkanten snyggt och slipper däck som tar i kanten. Bild finns under www.garaget.org/eastmotorsport kolla under Golfen. (fö till salu liksom BMW 530 iM -01 på samma sida) |
![]() |
SÄLJES
|
3223 besök totalt |