Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
1, 2   >>
11478 besök totalt
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
S: Westfield super seven med rasad motor.

Fin och välbyggd Westfield till salu.
Motorn är rasad och bilen säljes helst utan motor och växellåda.
Byggd för Opel C20XE med Ford Typ-9 växellåda.
Registrerad och besiktad ifjol sommras (två år till nästa gång)

Färg: Westfield racing green.
Ingen vindruta, Däremot en snygg "aeroscreen" med svart liten ruta
F-1 liknande backspeglar, kolfiber look-a-like.
Vdo-mätare (Varvräknare, digital h-mätare, oljetemp, oljetryck, vattentemp och bränsle) alla givare följer med även om bilen säljs utan motor.
Momo mockaratt på ett riktigt snap off nav.
Hemmagjord växelspak med "shortshift" och snyggare knopp passande typ-9 ingår med bilen även utan växellådan.
Tank och "racigt tanklock" från westfield.
Snabb styrväxel från westfield (1.8 varv eller vad det var...)
Ny kylare (polo eller nått..) komplett med kopparrör och blåa silikonslangar för att passa Opelmotorn. Oljekylare med pressade hydraulslangar ingår även utan motor.
Compomotive CXR fälgar, 7x13" ET 35 med Yokohama A032R däck, bra skick.
Bromsvåg, en huvudcylinder till fram och en till bak, hydraulisk koppling, externa behållare med stålomspunnen pressad slang.
Rostfritt Avgassystem med ljuddämpare följer med vare sig bilen säljs med eller utan motor.
Cobra stolar med hål för fyrpunktsbälte.
Röda fyrpunktsbälten (sabelt) svarta midjebälten (mekonomen) och "besiktnings" trepunktsbälten med tillfälligt fäste ingår.
Riktig kolfiber instrumentbräda och överdel av kardantunnel.
Komplett fungerande och välbyggt elsysem ingår (utom motorstyrningen om man så vill) nytt litet batteri ingår.
Fem fula sierrafälgar med dåliga däck ingår om bilen säljs utan dom "riktiga" fälgarna.
Vägde 585kg på bilprovningen, fulltankad och klar men utan förare. (+100kg extra för att kunna registrera med motorn)

Pris: 130000:- utan motor med styrsystem, växellåda, fälgar och däck.
Det finns en tråd här i forumet nånstans med lite bilder och sånt..

gustavsundberg@hotmail.com eller 070-6530173

Edit: uppdaterade annonsen med lite mer info...
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3475




_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Kan även säljas som rullande chassie utan motor, växellåda och insprutning till ett betydligt lägre pris.
Citera
anton7
Umeå Hörnefors
Här sen Apr 2004
Inlägg: 375



Vad har hänt

_________________
Anton sandström
bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Re:

anton7 skrev:
Vad har hänt


Trasig motor
Närkontakt mellan ventiler och kolvar.
Jag orkar inte... någon får gärna köpa den.

Priset är diskuterbart, byten kan vara av intresse.
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2549



jamen ge inte upp nu... kämpa Gustav kämpa.. du fixar detta..

_________________
Michael Thulesius
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



180000?!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3475



Re:

Michael Th skrev:
jamen ge inte upp nu... kämpa Gustav kämpa.. du fixar detta..


Håller med! Ställ undan skitet i ett hörn och ägna dig åt annat ett tag - om en månad kanske allt känns annorlunda igen och då vore det ju grymt synd om nån annan får prutta runt i din bil!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
anton7
Umeå Hörnefors
Här sen Apr 2004
Inlägg: 375



Ge inte upp åk på skroten och köpen ny motor och fixa den andra motorn när orken kommit tillbaka. thumbs up

_________________
Anton sandström
bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Ge upp och ge upp...
Jag vill inte ens ha kvar bilen, hade tänkt sälja den i vilket fall som helst.
Vill ha en annan bil

Vad är det med 180000:-?
Utan motor/sprut och låda släpper jag den för 140, utan fälgar och däck 130...

Kräng i en standardmotor som kostar 5000:- och billiga alu-fälgar för 3000 så är det en färdig himla fin bil för typ 140000!
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Re:

Mats Klinglöf skrev:
Michael Th skrev:
jamen ge inte upp nu... kämpa Gustav kämpa.. du fixar detta..


Håller med! Ställ undan skitet i ett hörn och ägna dig åt annat ett tag - om en månad kanske allt känns annorlunda igen och då vore det ju grymt synd om nån annan får prutta runt i din bil!


om en månad skulle den här bilen ha vart såld i vilket fall som helst.
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97



bjuder 110000:- utan motor/sprut, låda, fälgar och däck

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339



Jag kan köpa insuget med spjällen

Men egentligen tycker jag du ska fixa den först.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Re:

BMW_320turbo skrev:
bjuder 110000:- utan motor/sprut, låda, fälgar och däck


Du har pm...
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Re:

Westfield skrev:
Jag kan köpa insuget med spjällen

Men egentligen tycker jag du ska fixa den först.


Två stycken som är intresserade av insuget nu iaf

Har du tänkt ge dig på eftermarknadssprut nu?
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339



Re:

Gustav Sundberg skrev:
Westfield skrev:
Jag kan köpa insuget med spjällen

Men egentligen tycker jag du ska fixa den först.


Två stycken som är intresserade av insuget nu iaf

Har du tänkt ge dig på eftermarknadssprut nu?


Inte just nu, men nån gång lär det ske. Samla delar när man kommer över något är inte fel sorts strategi. Tror du att insug och sprut blir över?

Ventiler...är något jag behöver Hur många har du över? Vi kan ta det på onsdag kanske? och diskutera i övrigt.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Tråkigt med dubbelras... Den som köper den får en fil bil, och 130 utan drivpaket/fälgar är ju billigt!!!

Röstar nog ändå också på att du ställer undan den ett tag och sedan fixar iordning den, så kan du ju sälja för 220 istället!

Lycka till med försäljningen!

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Re:

24-Seven skrev:
Tråkigt med dubbelras... Den som köper den får en fil bil, och 130 utan drivpaket/fälgar är ju billigt!!!

Röstar nog ändå också på att du ställer undan den ett tag och sedan fixar iordning den, så kan du ju sälja för 220 istället!

Lycka till med försäljningen!


Jo jag har börjat samla på mig delar för att sätta ihop den igen.
Verkar inte vara många som är sugna på att köpa en billig westfield...
Men den är fortfarande till salu!
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974



thumbs up
Vi måste ju försöka köra ifrån Micke i Åmsele

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Ingen fler som är sugen?
Dom som har hört av sig hitintills har bott typ 150mil från umeå... verkar som att avståndet har viss betydelse.
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1503



Känner igen det där. 9 av 10 som ringde på min bil bodde i skåne och till slut gick den till Helsingborg.
Vad är det som gör skåne så Se7envänligt

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/
Citera
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
1, 2   >>
11478 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande