Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bromsvätskebehållarfråga
991 besök totalt
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Bromsvätskebehållarfråga

Hej på Er
Senast på Gelleråsen lyckades jag överfylla bromsvätska. När dem blev varm expanderade den och tryckte ut vätska thumbs down
Har fått tipset att ligga på halva behållaren med skumgummi i behållaren för att minimera skvalp.
Men vilket skumgummi använder man?

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Är det någon fara/risk med skvalp? Skvalpet i sig får det ju inte att läcka, har du som du skrev toppfyllt och vätskan expanderar så är det inte mycket att göra.

Håller man sig till högst max-nivå så bör det inte vara något problem..

Med skum så minskar ju vätskans volym i behållaren så jag tycker det låter riskabelt.

Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004

Använd tankskum, funkar perfekt. Även om det just nu kanske berodde på toppfyllning så är detta ett vanligt fenomen att det läcker, speciellt om man kör på slicks. Tankskummet tar ingen nämnvärd volym heller.

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

McRae skrev:
Använd tankskum, funkar perfekt. Även om det just nu kanske berodde på toppfyllning så är detta ett vanligt fenomen att det läcker, speciellt om man kör på slicks. Tankskummet tar ingen nämnvärd volym heller.

OKIDOKI thumbs up

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

På de huvudbromscylindrar jag har haft på Pontiacen (ja, det har blivit endel... ) har det alltid legat en plastskiva i behållaren som har flutit upp och legat överst på ytan när man fyllt den. thumbs up

Funkat ypperligt!
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005

Re:

Anders Jeppsson skrev:
På de huvudbromscylindrar jag har haft på Pontiacen (ja, det har blivit endel... ) har det alltid legat en plastskiva i behållaren som har flutit upp och legat överst på ytan när man fyllt den. thumbs up

Funkat ypperligt!

Så tror jag alla bilar jag har haft har haft (konstig mening )
Det är väl även den som mäter ifall behållaren är tom (och sen tänder en varningslampa på instrumentpanelen)?

Bromsvätskebehållarfråga
991 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande