Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3187 besök totalt |
Bro över Fehmarn Bält
Lite gamla nyheter, men inte desto mindre viktigt för alla Ringenresenärer: http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d= _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tyvärr så kommer väl inte jag att få någon glädje av någon bro, för den lär väl inte bli klar under dom år jag kommer orka åka bil ner.
![]() Personligen så har jag inte haft så mycket problem med köer när jag har åkt ner, för jag brukar åka vår o höst och då är det rätt så lugnt vid färjan, det händer att jag får åka direkt ombord när jag kommer. Och så tycker jag att den där timmen som färjan i regel tar, är en skön paus med en fika. Men för dom som åker ner under semestertider måste det ju bli en tillgång, bara det att slippa alla köer som är då. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Man lägger till den tid man vanligen får vänta på färjan + att trafiken pulsar med färjetrafiken så att man åker av mitt i en kö. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Jag har heller aldrig haft problem med köer de få gånger jag har åkt färjan.
Vet inte om jag tycker att bron blir ett lyft, är så förbaskat höjdrädd... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jo, klart att bron blir en höjdare. Bara den inte prismässigt blir för dyr att nyttja för då kan man ta vägen om Stora Bält istället...
Jag har haft tur med färjan hittills, men jag har också mött en kö i tyskland norr ut när jag varit på väg söderöver som sträckte sig ett par mil... Då undrade jag hur det skulle gå för oss på hemvägen, men det gick bra för oss iallfall.. Men de som satt i kön hade det nog inte så muntert... _________________ Bo Wihlborg |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Bra, kanske...? "Sydsvenska handelskammarens vd Stephan Müchler tror att det i framtiden ska bli möjligt att bo i Malmö och jobba i Hamburg eller tvärtom." Då får man "uppdatera" hastighetsbegränsningarna... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Höghastighetståg heter lösningen. Trafiken för oss som styr och gasar själv ligger nog inte i tiden att höja farten på... _________________ Bo Wihlborg |
||||
2 timmar låter ju mycket!?! Tror jag inte man sparar.
Möjligtvis om de bygger 2 filig motorväg fram till Lubeck, för den sträckan är ju rena mardrömmen!!!! Då får man stanna till på en mack i fortsättningen om man skall ha den "röe pölse"!! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tycker det är trevligt med färjorna. Frukost mellan Helsingborg/Helsingör och lunch Rödby/Puttgarden. Med en bensträckare innan man ska på båten.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Re:
Idioter! ![]() Å så skall den "ersätta" färjorna? va händer den/de dagarna de blåser lite mycket då?? ska ALL trafik skall stanna på bägge sidor.....? ![]() PÅ den positiva sidan blir väll att alla special maskiner från öresundsbron kommer till användning igen. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Re:
Skall dom stänga av biltrafiken om det blåser mycket? Tror du färjorna går i sånt väder? Det gör inte dom mellan Göteborg och Fredrikshamn iaf och det är ju riktiga fartyg jämfört med dom där barkbåtarna som kör där nere... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Mats, nu får du väll tänka en gång till.. rödby-putgarden färjorna är MONSTER i gemförelse när det kommer till att ta last. Rödby-Putgarden Length o a: 142,0 m Breadth moulded: 24,8 m Lorry lane meters: 580 Car capacity: 294 Year of construction: 1997 Stena-line Längd 155m Bredd 29m Byggd 1983 Capacitet 550 fordon Lika så, stena lämnar inte hamn om de blåser mer än 28sekund om jag mins rätt, Jag har själv åkt med scandilines när vågorna som bröt mot fören träffade rutorna vid resturangen längst fram.. DÅ var de ingen lek att försöka gå rakt kan jag säga... Öresundsbron stängs över 27 meter per sekund vilket är säkerhetsgränsen., å då är den bron kort i gemförelse med denna bro på 2 mil.... Å på öppet vatten 20m upp ovan ytan kan de vara vindstilla på en sida å storm på den andra.... _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Re:
Här har vi en som äter ofta. ![]() och fika i Lübeck? ![]() Skämt å sido så höjer man snittet om man kan äta och gå på dass på färjorna för man förflyttar sig hela tiden ändå. Ett tankstopp med fika och besök på huset gör ju att snittet sjunker rätt så drastiskt. (kanske skulle dom haft mack på färjan också så man körde av fulltankad? Det är bara de tråkiga köerna i semestertider som jag har emot färjorna. (ja och maten då förståss, den kunde ha varit MYCKET bättre med tanke på priset.) _________________ Bo Wihlborg |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3187 besök totalt |