| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stolar IGEN
|
1070 besök totalt |
|
Stolar IGEN
Hade ett par av de där noname stolarna i bilen men börjar bli allt mer skeptisk till dom. Var och kollade på stolar tidigare idag men hittade inget vettigt förutom följande. Sparco2 plus är för smal för mig men höjden är perfekt. Sparco XL är perfekt i bredd men för låg för mig. Mätte lite och kollade lite i kataloger. Såg då att GA hade en stol "Race" heter den under eget namn. Den är FIA certad och allt. Och den borde passa. Alternativt så hade sparco kommit ut med en ny stol som heter circuit pro som ska vara lite större. Den finns även i en ytterligare större storlek. Problemet med denna är att den har rätt så stora "öronlappar" som är solida. Dvs man kan inte se åt sidorna. Då bilen ska rulla en del gata så skulle det ju vara trevligt om man kunde se åt sidorna. Vad tycker ni vilken låter vettigast? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
Re: Stolar IGEN
Öronlapparna är sällan ivägen för sidsyn, du kan ju luta dig frammåt lite också. Välj annars en med hål i öronen tex OMP Pista. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Re: Stolar IGEN
Jag skaffade skalstolar och är mycket nöjd.... http://www.tillett.co.uk/index2.html _________________ Stefan Hasselgren |
||
|
C
jag satt i en circuit pro senast i går, det enda som inte går att kolla smidigt är döda vinkeln men då använder man sig av sido backspegeln istället och lutar sig lite frammåt för att se döda vinkeln i den. vid normal körning med normal filbytes planering så stör öronlapparna noll och ingenting faktiskt. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Stolar IGEN
|
1070 besök totalt |