| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Kadett GT -88, halvklar banbil?
|
946 besök totalt |
|
2 liters 8v på 115 vilda, Vectra låda vilket gör att 2an går dra till dryga 120kmh och soppaförbrukningen blir lägre (ca 2000rpm i 100kmh på 5an) 0-100 på ca 8sek enligt G-Tech så den går ju rätt bra ändå! Mycke bytt på senaste tiden, en del många år sen men bilen har bara gått ca 1500mil dom senaste säg 5 åren eller så så de är ju nyskick på delarna! Bytt för några år sen: Stötdämpare runt om Skivor fram belägg runt om sänkningssatsen monterades då (okänd fram, HR bak) drivknutar Bytt senaste året: hjullager fram ett hjullager bak (i sommar) spindelleder (i sommar) styrleder (i sommar) bromsolja (kommer inte ihåg vilken, men de är en typ racing olja i alla fall! bytt i sommar) kamrem (i sommar) Sitter 2st nya Toyo Proxes fram också, rullat 50 mil landsväg ca och 3 varv på konbana tror jag. Sitter öppet filter på den, oljekyl finns, dock inte monterad. Sitter fjäderbensstag fram. GSi 16v stolar fram (inredningen är kvar i bilen då den fungerar som bruks idag) GSi huv och front. Tjänstevikt på 1100kg, dvs ett par kilo mindre än en GSi 16v! Potential finns de så de räcker å blir över Har även en del trim liggandes, kompleteras de med en kam och nån form av mappning bör 160hk i alla fall gå få ut!
Med andra ord ett lämpligt objekt för den bansugne! Skattad och besiktad nu i Juli, priset beror på vad som ska följa med i form av delar och trim men som riktpris kan jag säga att jag skulle vilja ha nånstans i krokarna 10-15 000. Är de något ni undrar över så tveka inte att fråga! Jag går enklast att nå på telefon 070 356 1917 men fråga i tråden eller via PM om ni hellre känner för de! Kan även tänka mig byta mot nått annat roligt i samma prisklass! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
|
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
![]() |
SÄLJES
|
946 besök totalt |