Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Halv eller helbur till min bil? (Röstning)
1194 besök totalt

Halv eller helbur?
halvbur
3%
 3%  [ 1 ]
helbur
96%
 96%  [ 28 ]
Totalt antal röster : 29

Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Hejsan.

Står lite i valet och kvalet angående vilken modell på bur som man skall kasta in i bettan.
bilen kommer att användas för bana, gata, stripp.

Har du en halvbur så blir det ju en smula diskretare samt otroligt mycket lättare att ta sig in o ur den. Man slipper ju samtidigt såga sönder halva instrumentbrädan.

En helbur ger ju sen o andra sidan bättre skydd. Frågan är ju dock med hur mycket. Man borde ju sitta tillräckligt långt in i bilen vid en rullning tex för att sitta skyddad även med halvbur?

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Helbur skulle jag satsat på i en bil som din. Den kommer gå tillräckligt skitfort för att det ska kunna gå ordentligt åt h-e. Den kommer troligen vara för extrem för att du ska vilja använda den dagligdags ändå.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Halv eller helbur till min bil? (Röstning)

Gustav Uhlander skrev:
Hejsan.

Står lite i valet och kvalet angående vilken modell på bur som man skall kasta in i bettan.
bilen kommer att användas för bana, gata, stripp.

Har du en halvbur så blir det ju en smula diskretare samt otroligt mycket lättare att ta sig in o ur den. Man slipper ju samtidigt såga sönder halva instrumentbrädan.

En helbur ger ju sen o andra sidan bättre skydd. Frågan är ju dock med hur mycket. Man borde ju sitta tillräckligt långt in i bilen vid en rullning tex för att sitta skyddad även med halvbur?

Tillverka en helbur men gör en tvist på den

Gör undre sidosträvorna mycket enkelt demonterbara, och med minimalt med rörrester som sticker fram.
Du kan då plocka bort dem för åka-till-jobbet-passen så du kommer i och ur lite smidigare och när det är bandags monterar du dem på några minuter.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Rolle Scirocco skrev:
Tillverka en helbur men gör en tvist på den

Gör undre sidosträvorna mycket enkelt demonterbara, och med minimalt med rörrester som sticker fram.
Du kan då plocka bort dem för åka-till-jobbet-passen så du kommer i och ur lite smidigare och när det är bandags monterar du dem på några minuter.
"Hjälmkrossaren" bakåt är väl ett annat tips för att göra den lättare att leva med.

Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

Niklas Falk skrev:
"Hjälmkrossaren" bakåt är väl ett annat tips för att göra den lättare att leva med.

Fast då får man väl ett fäste som är lättare att slå ganska precis där man kastar in skallen?

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Karl Birgander skrev:
Niklas Falk skrev:
Fast då får man väl ett fäste som är lättare att slå ganska precis där man kastar in skallen?
Det jag tänkte på var skiss 253-32 men jag blir lite snurrig när jag läser TR 5.8. Det är mycket som står under "valfria förstärkningar" (TR 5.8.3.2.2).

Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

Niklas Falk skrev:
Karl Birgander skrev:
Niklas Falk skrev:
Det jag tänkte på var skiss 253-32 men jag blir lite snurrig när jag läser TR 5.8. Det är mycket som står under "valfria förstärkningar" (TR 5.8.3.2.2).

Då är jag med, trodde det var 253-31 du tänkte på. Det bakre svartmarkerade på den alltså.

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Skruva banåkabil
1194 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande