| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Halv eller helbur till min bil? (Röstning)
|
1194 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Hejsan. Står lite i valet och kvalet angående vilken modell på bur som man skall kasta in i bettan. bilen kommer att användas för bana, gata, stripp. Har du en halvbur så blir det ju en smula diskretare samt otroligt mycket lättare att ta sig in o ur den. Man slipper ju samtidigt såga sönder halva instrumentbrädan. En helbur ger ju sen o andra sidan bättre skydd. Frågan är ju dock med hur mycket. Man borde ju sitta tillräckligt långt in i bilen vid en rullning tex för att sitta skyddad även med halvbur? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||||||||||||||||||
|
Helbur skulle jag satsat på i en bil som din. Den kommer gå tillräckligt skitfort för att det ska kunna gå ordentligt åt h-e. Den kommer troligen vara för extrem för att du ska vilja använda den dagligdags ändå.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||||||||||||||||
|
Re: Halv eller helbur till min bil? (Röstning)
Tillverka en helbur men gör en tvist på den
Gör undre sidosträvorna mycket enkelt demonterbara, och med minimalt med rörrester som sticker fram. Du kan då plocka bort dem för åka-till-jobbet-passen så du kommer i och ur lite smidigare och när det är bandags monterar du dem på några minuter. _________________ Roland Johansson |
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Fast då får man väl ett fäste som är lättare att slå ganska precis där man kastar in skallen? _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Då är jag med, trodde det var 253-31 du tänkte på. Det bakre svartmarkerade på den alltså. _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1194 besök totalt |