| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
wattlänk utan uniballs?
|
1680 besök totalt |
|
wattlänk utan uniballs?
funderar lite på det här med wattlänk.. alla har ju uniballs i ändarna på stagen men jag vill inte ha några sådana på min bil då den är till för att köras med, inte byta massa dyra uniballs hela tiden.. men om man har gummi- eller polyuretanbussningar istället blir det väl för mycket flex för att bakaxeln ska hålla sig på plats? borde man helt skippa funderingarna på wattlänk om man inte vill ha uniballs och hålla sig till det hederliga panhardstaget istället? _________________ //Johan Karlsson |
||
|
Jag har blivit beskylld för att vara rabiat ledlager/länkhuv'en-förespråkare, men i Watt-länken på den näst senaste Alfan jag varit inblandad i;
rekommenderade jag ägare/mekanikern att sätta dit PolyURetanbussningar. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Re:
Gillar man kinderägg så är det väl en bra idé (överraskning/choklad/byggsats)
Nejdå, det var väl lite överdrivet. jag har haft slitna gummibussningar, gummibussningar, poly och kulled i wattlänk. poly funkar alldeled utmärkt på en gatbil som man kör på bana med. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
låter ju perfekt det
om man då spinner vidare i liknande banor.. vad ska man ha för nått i mitten av prOpellern? hållbarhet år ut och år in är A och o.. vad sitter det på köpta wattlänkage? nållager? _________________ //Johan Karlsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
wattlänk utan uniballs?
|
1680 besök totalt |