Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
3punkts-bälte och sportstol.
971 besök totalt
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005

Trådstartare

Satte in en sportstol i vinterbilen igår men funderade lite hur jag ska dra bältet.

Norrahammar
Här sen Nov 2005

Tänkte lite på det här igår faktiskt och kom på att man lossar bältets nedre fäste och drar igenom hålet på stolens vänster sida och fixar så klickgrejen hamnar vid hålet på höger så borde det funka ,
beror på om höjden på hålen är samma på alla stolar men borde funka.

/jonne

Fiesta Xr2 113hk
Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk
Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk
Mitsubishi Galant V6 163hk
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Corolla gtr skrev:
Tänkte lite på det här igår faktiskt och kom på att man lossar bältets nedre fäste och drar igenom hålet på stolens vänster sida och fixar så klickgrejen hamnar vid hålet på höger så borde det funka ,
beror på om höjden på hålen är samma på alla stolar men borde funka.

/jonne

Grejen är den är klickprylen är ganska lång på min bil och den går nog inte att dra upp genom hålet. Och även om det går så kommer nog den ligga och vara iväg där vi höften.
Det jag funderade på är ifall man borde skaffa sig en "kortare" sån där klickgrej.

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Jag brukar rekommendera att man drar höftbanden genom hålen och försöker få låset "utanför" stolen, bakom/nedanför. Det kan betyda att man får ordna ett kortare lås eller flytta det.

/Gustaf

Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

therealpinto skrev:
Jag brukar rekommendera att man drar höftbanden genom hålen och försöker få låset "utanför" stolen, bakom/nedanför. Det kan betyda att man får ordna ett kortare lås eller flytta det.

/Gustaf

okej.
Fast flytta det gillar väl inte besiktningen riktigt?
Jag får nog ta och hitta ett kortare isf.

Tips på bilar som har "kortare lås" och har samma knäppning som starlet?

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Själva bältet lossade jag på och drog genom hålet precis som andra föreslagit.

Låset fixade jag genom att hämta ett baksäteslås på skroten då det har band istället för styv vajer vilket gjorde det lätt att få även den delen av bältet genom stolshålet.

Just i detta fall satt två baksäteslås på samma fäste så jag skar bort det ena bältet/låset. Detta hade bilprovningen ingen åsikt om eftersom jag såg till att behålla den halvan som typningslappen sitter på.
Detta är viktigt, försök inte komma igenom med bälteskomponenter utan typlappen. Då är det tvärstopp.

Skruva banåkabil
971 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande