Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Vinterobjekt Golf GTI -83 -såld!
4154 besök totalt
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
S: Vinterobjekt Golf GTI -83 -såld!


'


Sätter ut min gammel golf, trist att den står ytterligare en vinter och blir förstörd
Avställd och obes
Hyffsad i kaross, svetsad av mig för nåra år sedan. lite ytrost finnes. Alla lister mm finns.
Framruta sprucken, fram och baksäte saknas. Finns 2st stolar från skoda fabia -01 ,följer med om man vill.
Motorn startar och går, har dock benägenhet att trycka ur sig kylvattnet (toppackning?) efter nåra km körning.
Därav stilleståndet
Sitter ett bränslehuvud från en 16v på luftvågen.

Självklart måste man gå igenom bromsar mm. eftersom den stått i över ett år.
Transport av bil kan ordnas...

Pris:4000 eller kom med ett bud

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
uppsi

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890





1983?

Golf GTI Special heter den väl bara om den är tillverkad efter månad 6 1984?
Alltså 84B.

om det är en -83:a så är det väl bara en GTI?


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
DannyMk1
Kvidinge (Skånela)
Här sen Mar 2005
Inlägg: 247



nop dessa hette oxå Special, satt 1,8l motorer i dom, tror där va något mer
gjort på väghållningssidan men inte säker..

_________________
Danny Svensson

Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan)
Bmw M535i -87 Diamantsvart
Bmw 323i sport -79 (samlaråk)
Citera
Kroegarn
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 530



Re:

DannyMk1 skrev:
nop dessa hette oxå Special, satt 1,8l motorer i dom, tror där va något mer
gjort på väghållningssidan men inte säker..


Ska vi se om jag minns allt.. var några år sedan jag skruvade mk1:a.

Special var i princip mk1:an som såldes samtidigt som mk2:an gick att köpa. Den är dock inte så speciell egentligen utan den utrustning som kom i var:
- Gröntonade rutor (tror att den extra "toningen" längst uppe på framrutan var kom med också)
- Läderklädd ratt
- Dimljus i grillen var standard
- Lite annorlunda låsknoppar (urgröpning istället för ovala på ovansidan)
- Kontakten till fördelaren har en annan anslutning (samma på som mk2:an, vilket jag upptäckte när en ospeciell motor skulle lyftas ner i en specialare )
- Ev. någon ytterligare lite småpryttel, men m.a.o smågrejor.

Motor, väghållning är det samma för som vanliga -83:an.

_________________
/Michael Gustafsson
Datsun 240Z -72
Alfa Romeo 75 -88
Toyota Celica ST -77
BMW I4 M50 -23,
+ Aprilia Touno -18
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
Ändrar rubriken då jag inte vet vad som stämmer.

Hade för mig att de mk1 som såldes samtidigt som mk2 fick heta special.
Dessutom sade killen jag köpte den av att " de e en speciall vetu"

Förövrigt startades bilen idag och fick gå lite.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
golf666
Dalarna, Falun
Här sen Jan 2005
Inlägg: 684



Re:

Björn Davidsson skrev:
Ändrar rubriken då jag inte vet vad som stämmer.

Hade för mig att de mk1 som såldes samtidigt som mk2 fick heta special.
Dessutom sade killen jag köpte den av att " de e en speciall vetu"

Förövrigt startades bilen idag och fick gå lite.


Står i reg beviset om de är en GTI special
Så kolla där..

_________________
//Mvh Tobbe Granqvist
Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.!
Gula golfen 402m: 11.15@204m/h
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
Done...

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Hade jag fel?

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
Ingen som vill ha en MK1??

Sänker priset till 2000 spänn nu!

Kan som sagt transportera den om så önskas mot ers.

Även bytes... Behöver 4st sommardäck 195/50 -15 i ok skick.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Finns den kvar ??

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



Hade den inte varit så långt bort så hade jag köpt den!

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 8008



Re:

Manny skrev:
Hade den inte varit så långt bort så hade jag köpt den!


Lite OT här MEN: Haha ska du säga som åkte till andra änden av landet för att köpa din ena

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
japp finns kvar

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Du har PM.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
Uppas!
Byts mot nåt kul?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
aso
Västerås
Här sen Jan 2008
Inlägg: 16



Kan du tänka dig att byta golfen mot ett gäng mini-z kopior? Har tre st firelap med olika frekvenser, bästa partytricket att köra runt på vardagsrumsgolvet på ställ.. Nya, kompletta med radio och diverse reservdelar. (köpte 10st men har inte behövt öppna alla)

//Andreas

_________________
Andreas Södergren
V70 2.4 tjänstebil
V40 2.0T skjutsa till dagisbil
S40 2.0 banbil
konstigt, jag gillar ju inte ens Volvo...
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
Re:

aso skrev:
Kan du tänka dig att byta golfen mot ett gäng mini-z kopior? Har tre st firelap med olika frekvenser, bästa partytricket att köra runt på vardagsrumsgolvet på ställ.. Nya, kompletta med radio och diverse reservdelar. (köpte 10st men har inte behövt öppna alla)

//Andreas


Trevligt erbjudande men har tillräckligt radiostyrt som bara står på hyllorna

Tack ändå

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789


Trådstartare
uppar igen här.
trist att en rolig bil står...

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



hmmm jag blir mer o mer sugen :P. hoppas den är kvar ett tag till. rätt vad det är så kommer jag o hämtar den :P.

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
vw___tompa
Borlänge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Finns bilen kvar? Skicka ett mail till mig i så fall tompa_jansson84@hotmail.com

_________________
\\Tompa
Citera
SÄLJES
S: Vinterobjekt Golf GTI -83 -såld!
4154 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande