Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: RS4 biTURBO växellåda ! !
4581 besök totalt
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
S: RS4 biTURBO växellåda ! !

RS4 biturbo växellåda säljes ! !
Perfekta uppgraderingen för S2/RS2/S4 mfl.

Passar på S2 6vxl o RS2 samt UrS4, passar även S2 5vxl, Urq mfl med bla ombyggnad av vxl spakställ.

Bättre än RS2 lådor, dessa lådor är försedda med inbyggd oljepump så du kan montera en lös oljekylare till dom = perfekt för bankörning.

1st RS4 biturbo -00 7000mil

Bud över 15k.


Kan ta Urq20v växellåda för typ 5k + pengar i byte mot lådan.


Martin
0704908585
Stockholm

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Lyft !!

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Enzo Molinari
Gävle
Här sen Dec 2004
Inlägg: 246



No offense, men om inte jag är helt ute och cyklar så har S4 BiTurbo och RS4 BiTurbo exakt samma låda. Det gör ju såklart inte RS4-lådan sämre, dock mindre unik. Och urvalet blir ju såklart större.

_________________
Michael Lindh
leg. bildåre
projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo"
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Du är lite ute och cyklar..
RS4 har ett annat främre hus med större kylflänsar under lådan. Den har annan utvxl på 6an tror jag det var, sen har RS4 lådorna andra synkringar som behandlats med nått för att det ska vara lättare att växla vilket då gör synkringarna mer hållbara..

Så nej det är inte exakt samma låda, vilket gör denna mera unik och urvalet mycket mindre

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13455



Re:

RallyQuattro skrev:
RS4 har ett annat främre hus med större kylflänsar under lådan. Den har annan utvxl på 6an tror jag det var, sen har RS4 lådorna andra synkringar som behandlats med nått för att det ska vara lättare att växla vilket då gör synkringarna mer hållbara..


inget personligt mot dig, men om du hade tagit reda på det här lite noggrannare och exakt kunnat redogöra för skillnaderna, hade det nog varit lättare att sälja lådan.
om man tex listat utväxlingarna på de olika växlarna, hur mycket vrid lådan är specad för och även lagt ut några bilder hade man ju riktat sig mot en större målgrupp än bara personer som rasat växellåda på sin RS4 och läser på rejsa.
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Skriver ju att alla med äldre Audi quattro bilar kan nyttja denna lådan och inte bara RS4 ägare.. Och är man Audi ägare så vet man normalt att RS4 är topp off the line och då inte kör med skit delar..

Trodde inte att andra en Audi förare var intresserade av en bra 4wd låda.. verkar ju vara 95% 2wd bilar på rejsa..
om andra e sugna så kan jag ta fram utväxlingar och bilder.

Ni som inte har koll på Audi så har Audi nog dom hållbaraste 4wd lådorna, alla 4wd audi ni ser med upp till 1000hk+ har audi org låda och det finns inte andra drev eller annat att köpa för orginal håller... (gäller dock inte äldre 80tals lådor dock har dom också hållit bra för vissa 7-800hk bilar)

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



jag tror jepsson är ute lite åt hållet att en 4wd låda går bygga om till en rwd låda på en mittmotorbil vilket gör den attraktiv om den inte är jättelång... därav att bilden är bra.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1401



Re:

RallyQuattro skrev:
och det finns inte andra drev eller annat att köpa för orginal håller...


Jag förstärker och bygger om hela min RS4 låda...
mvh

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Re:

Särås skrev:
RallyQuattro skrev:
och det finns inte andra drev eller annat att köpa för orginal håller...


Jag förstärker och bygger om hela min RS4 låda...
mvh

Förstärker? menar du kulpennar? iså fall varför har du haft nått problem eller är det bara för att..
och bygger om? menar du ändrar utvxlingar eller vad bygger du om?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1401



Re:

RallyQuattro skrev:
Särås skrev:
RallyQuattro skrev:
och det finns inte andra drev eller annat att köpa för orginal håller...


Jag förstärker och bygger om hela min RS4 låda...
mvh


Förstärker? menar du kulpennar? iså fall varför har du haft nått problem eller är det bara för att..
och bygger om? menar du ändrar utvxlingar eller vad bygger du om?


Jag ändrar bland annat utväxling på 3, 4 & 5, sedan cryo-behandlade drev på 1;an & 2;an...
För att nämna lite...
/J

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231



6:ans utväxling på RS4a -01 låda är 0,684. Dessa drev sitter även i många andra modeller, dock ej Coupe.

Finns alternativ till drevsatser för 01E-lådorna. Dog-box och kraftiga drev.

_________________
David Lindblom
Citera
P_e_r_r_a
Kil
Här sen Aug 2007
Inlägg: 125



Drev

Vart finns det dog-box och kraftiga drev att få tag på?

Pm:a gjärna för tips


Mvh

_________________
Per Erik Rundqvist
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Nä inte pm skriv in här istället denna annons har ju redan ändå blivit en vxllåds tråd..
Vet att DOGBOX o drev finns till VW o A3 alltså alla med tvärställd motor men aldrig hört om nån anpassad för audi 4wd med rakställd motor ?

Vill gärna se länk.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
sachs
Halden
Här sen Maj 2004
Inlägg: 93



Re: Drev

P_e_r_r_a skrev:
Vart finns det dog-box och kraftiga drev att få tag på?

Pm:a gjärna för tips


Mvh


vidar strand (vs-motor) och martin schanche har tagit fram en
ny drevsats till den 6 petade och de er dog-box.

_________________
Henrik Sachs
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 708



Maila till http://www.dli-teknik.se/ han har växellådsdelar.

_________________
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
En drev sats med dogrings 65000kr som hittat..
Tror jag nöjer mig med std och får fortsätta använda kopplingen, för nya drev har jag ingen som helst nytta av då org klarar masssssor av effekt

Däremot en Quaife diff för 13000kr i diffen mellan framhjulen kan vara trevligt..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375



Re:

RallyQuattro skrev:
En drev sats med dogrings 65000kr som hittat..
Tror jag nöjer mig med std och får fortsätta använda kopplingen, för nya drev har jag ingen som helst nytta av då org klarar masssssor av effekt

Däremot en Quaife diff för 13000kr i diffen mellan framhjulen kan vara trevligt..


Håller REJSA på och blir som vilket pissforum som helst där alla spammar säljesannonser med att det är fel pris etc etc?
Kan man inte stänga av tangentbordet om man inte är intresserad?

Ursäkta Martin (vill inte spy galla i din säljes men en del kanske börjar tänka)

_________________
Roland Johansson
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Lådan är SÅLD !!!!

SÅLD !!!!

såld !!

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
SÄLJES
S: RS4 biTURBO växellåda ! !
4581 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande