Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Scirocco GTI -81 1.8T 20v, Såld 2010-06-20 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20 >> 33 besök senaste veckan (71419 totalt) |
Sådär, oljan bytt inför besiktningen i morgon.
Fetgången gör nog att det letar sig ner en del bensin i oljan för det luktade lite och oljan var ganska svart trots att jag bara kört ca 35 mil med den. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Du har ju fortfarande ett par dagar kvar innan det är dags för oss att ses på ett nerlagt flygfält någonstans i västsverige.
Hoppas att det löser sig! Min egna bil står fortfarande uppallad... Imorgon blir det bärarmsförlängning och jag gissar att det blir lite mek på torsdag kväll. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Lite OT i Mats tråd men iaf. Nisse du kommer väl med rapport efter din bärarmsförlängning efter test? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Jo jag har allt sett att herr Classon fanns med i anmälningslistan, hoppas vi kan bråka lite med kusinerna från Südüskland... Får hem en pinal i morgon som ska monteras asap, hoppas den kan lösa mina problem, har inga stora förhoppningar men jag måste lyfta på varenda halmstå som finns nu. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
Njae... han frågade bara lite hur det gick till rent besiktningsmässigt hos SFRo osv...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Det var ju bra, men jag kanske tänker fel nu men om den går riktigt fett borde den ju ge lustiga värden?
..eller hade du fixat den? _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Det är inte hela tiden den går fett, och dessutom bara när den är genomvarm.... SBP körde juh bara tomgång och jag har bara ett par km dit så den hann inte bli varm....såg dock att HC låg lite över 100 och för att vara en modern motor så känns det lite högt.
Ägnade mig åt lite dekaltrim också.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Detsamma, vill du byta så är det helt ok för min del...en blå 964 är bara så helrätt ! :-)
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Nisse: Finns det inte ett kraftuttag där bak på dom också? borde vara enkelt att slänga på en hydraulpump direkt på veven??
Har monterat magnetventilen nu och felkoden försvann men problemet finns kvar. Under dom ca 10 mil transportsträcka som kördes i helgen så tror jag mig hittat ett mönster. När jag kör på helt plan mark i jämn fart och motorn går som sugmotor (mycket "vacuum") så går den helt ok med AF som ligger och fladdrar runt 14. Fullgas eller lite kraftigare gaspådrag inte heller nåt problem, AF ligger runt 12-13. Nu till själva knuten så att säga...problemet med fetgången kommer bara när jag ligger strax under 0 på turbotrycksmätaren....jag hör att turbon börjar spoola upp men jag tar igentligen inte ut nån kraft från den och den ger inget laddtryck ännu.... Armen till den interna WG ventilen är juh modifierad för att jag ska kunna klocka turbon så att anslutningarna passar. Kan det vara så att den ventilen står aningen öppen och låter lite uppmätt luft smita igenom ? Jag har efter detta spännt upp den ventilen ett varv på gängorna där men har inte hunnit provköra ännu, tänkte fortsätta spänna åt den tills ecu:n säger ifrån (upper boost limit reached) och sen backa ett halv varv eller så.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Nästa år ska jag ta betalt för mina nummer! Ska ju inte showa gratis _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Scirocco GTI -81 1.8T 20v, Såld 2010-06-20 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20 >> 33 besök senaste veckan (71419 totalt) |