Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 LSR-TT Spezial "TANU Kullen 51.3s" | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 106, 107, 108 >> 24 besök idag (699403 totalt) |
Vid det här tillfället had jag redan forskat en hel del i hur jag skulle göra med "Burbygget"
olika ideer lades fram och förkastades i rask takt! I slutet kom vi fram till att en bur i en bil av den här digniteten måste vara svetsad för att öka vridstyvheten i karossen. Jag bestämde mig också för att jag att allt jag utrustar bilen med skall vara FIA klassat. Målet är att bilen skall kunna få vagnbok i hela världen och det skall finnas möjlighet för bilen att tävlas med där den kvalar in var som helst på världsklotet! Den enda lösningen som passade min flexibiltet samt min plånbok visade sig vara www.svetsosmide.se som jag hittade info om här på Rejsa och som hade fått väldigt bra kritik av dom flesta. Jag började projeket med att krypa runt och fotografera 49 bilder av den uppgraderade buren i en 997 Supercup. Därefter fick jag framkalla bilderna alá 90-tal eftersom Svetsosmide inte riktigt gillar detta med datorer Sedan lastades karossen på släpet igen och togs ner till världens ende. Karln bor ju verkligen vid kanten av världsaltet.. Väl nere hos "Jultomten" fick den fd krokiga gamla folkvagen en ordentlig duvning och uppstyvning. "Folkvagn Make-over" från ful ankunge till renodlad racervagn var nu mao påbörjad på allvar!! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Jepp du har rätt men jag "fuckade" helt enkelt upp... Mycket grejer att hålla reda på :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Vi blev faktiskt väldigt nöjda med buren och eftersom gubben har rätt att FIA klassa så är pappren nog på väg i posten inom kort..
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Säga vad man vill så är det absolut inget fel på hantverket hos farbror "Jultomten"..
Buren ligger "hyffsat" tajt minst sagt och är svetsad mot karossen på ett flertal ställen för optimal vridstyvhet! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Äntligen nån som vågar sätta tänderna i en kvaddad superbil
Inte alls avundsjuk på detta projekt... |
||||||||
Aaa visst jag är på.Grym bur sj hade jag inte råd med en såndär proffsig _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Det händer jo ingenting med detta bygget!!
grymmaste bygget denna jul i allefall! keep it up! _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||||||
Jaha med så glada tillrop kanske historien kan fortsätta lite till..
Nu börjar det ju bli dags för att få på lite vettig hjulupphängning på bilen och fyra st SACHS 2-vägs justerbara dämpare kanske kan vara på sin plats.. _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Tydligen skulle underedsmassan bort i hjulhusen oxå.. >
Jobbigt elände det där, men till slut så fick jag bort det mesta! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Nu hade vi bestämt att hjulupphängningen skulle på plats och toppmonteringar etc från Porsche motorsport tyckte vi var lite dyra så vi bestämde oss för att göra egna! Både bättre och billigare..
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Haha, så du har varit hos stenåldersmannen för lite rör...
Minns att jag snudd vände i dörren när jag hade min racebil där för påsyn och svetsning. När jag fick en hålsåg i handen och order om att såga 4 hål i taket så han kom åt att svetsa ovanifrån känndes det lite tungt...men attans så bra det blev tillslut. Vilket otroligt jobb du lägger ner...bilen borde snudd varit gratis för att det ska gå ihop sig mot vad en hel kostar... |
||||||||
Jo "jultomten" var en riktigt festlig prick! Men hantverket med att bygga bur det kan han på sina fem fingrar! Jo att köpa en hel 996 turbo hade blivit MYCKET billigare, även med dom mil min vagn rullat(rullat i dubbel bemärkelse )! Men då hade den varit en orginal vagn ganska långt ifrån det utförande jag drömde om! Att bygga en motsvarande "Turbocup" från ett orginalskick torde kosta en bra bit över miljonen om man inte har superkontakter på det mesta! /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Detta blir ju inget showbygge utan en tävlingsbil som kan passa i många serier (ok, inte i nån entypsklass naturligtvis). Det finns förmodligen ett bra restvärde i den när du tröttar på den (beroende på hur hel den är då). |
||||||||
Inte såvitt jag vet! Buren måste dessutom byggas av den som är certad av vad jag förstått.. /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 LSR-TT Spezial "TANU Kullen 51.3s" | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 106, 107, 108 >> 24 besök idag (699403 totalt) |