| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Montera excentriska bärarmsbussningar BMW
|
2 besök senaste veckan (4035 totalt) |
|
Har sökt lite utan att lyckas, så: När man bytar från standard till excentriska bussningar fram på E30/E36 mm, behöver man då lossa spindellederna för att monteringen ska bli korrekt utförd? Tänker närmast på om bärarmarna kommer att "ligga i spänn" eller dylikt. Mvh // Novis
_________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||
|
Re:
Nej det är inte nödvändigt. (om det nu va bra inställning innan bytet) |
||||
|
Re:
Thank you Mr Lindkvist! _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||
|
Då spinner jag vidare på det här!
Hur demonterar jag den gamla bussningen på bästa sätt Dom verkar sitta något ruskigt när jag var där och klämde igår!
|
||||
|
Re:
Du skruvar loss de två bultar som "örat" sitter fast med i balken, byter bussning i "örat", för på bussningen på änden på länkarmen, passar in örat så att bultar går att dra fast igen - Done! _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
När jag tog ur mina gamla lik till bussningar så plockade jag av bladet från en bågfil och satte tillbaka det med bussningen runt bladet.
Sedan sågade jag mig igenom gummit och den tunna plåtring som bussningen har. Då släppte den direkt. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
|
||||
|
Skall hålet i nya bussningen vara närmast golvet eller marken?? Kanske bara passar på ett sätt
|
||||
|
Re:
Närmast framskärmen skulle jag vilja påstå. Alltså så mycket caster som möjligt. |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
de är den bussningen ja! och ja dina orginal är säkert inte så friska, de är ingen höjdare även om dem är nya orignalsakerna! |
||||
|
Vill man ha kvar gummi som material i denna bussningen så är M3:ans (E30) excentrisk och betydligt stabilare än standard E30!
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
|
Re:
Solida är endast original på M3 efter september -89...har jag för mig att datumet var.
Sen var det väl enbart Sport Evo som hade excentriska...från början??? *försöker minnas*
Herr Petnog.
|
||||
|
|
||||
|
Re:
eller så tar man från m3 e36 3,0 då de också är excentriska. 3,2 har också solida men centriska. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (4035 totalt) |