Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
771 besök totalt |
Öhlins
Så var mitt besök på Öhlins avklarat. Det var som jag misstänkte. Mycket snyggt och fint. I alla bemärkelser. Här kostar man på sig att tala om vad man håller på med. Och det beror med all säkerhet på att man VET vad man håller på med. Här fanns det inga "mystiska" omständigheterav den kalibern att dom inte tog sig tid att förklara. Nu kan man hävda att dom gör det för reklamens skull, eftersom jag sprider det vidare. Men, poängen är att deras reklam inte är skumt babbel om hur bra det är, utan en ren kunskapsdemonstration. Man kan nog kosta på sig det. Jag blev ärligt imponerad. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Re: Öhlins
Jag har varit i kontakt med Öhlins å det professionella (iom. att jag säljer kvalitetskontroll produkter för metallkomponentstillverkning), och det som har diskuterats då tyder på att man även har koll på tillverkningssidan. Mindre för mig självklart, men samtidigt känner man sig rätt stolt att detta kan finnas i Sverige och vara bland absoluta värdstoppen. Det finns många såna exempel som kanske inte är lika kända bland oss "konsumenter", men likväl, i detta relativt kalla nordliga land lyckas vi ibland att bli bäst på någonting. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Jag diskuterae inte priser, eftersom mitt ärende skulle gälla strikt teknik. Alla affärsvarianter lämnade jag därför därhän med tanken att det inte skulle påverka resonemanget. Men jag tittade på i stort alla modellers uppbyggnad. För en bra grund till bokens kapitel om stöt daämpare. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Du är onekligen grymt seriös beträffande boken, själv skulle jag ha venvettigt svårt för att knalla runt bland guldklimparna utan minst 23 affärsvarianter i huvudet ![]() Ska bli ett sant nöje att få ta del av dina kunskaper ![]() _________________ Karl Brag |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
771 besök totalt |