Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc etc
2957 besök totalt
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc etc

Då det skett en liten ändring i planerna så ska massa numer onödiga grejor bort. En del av sakerna har ett tänkt pris, går att diskutera med den som har pengar för att köpa och andra har inget pris utsatt. För dessa delar får du kontakta mig så kommer vi överens om lämpligt pris. Alla delar finns i Sthlm, kan hämtas eller skickas.

Står det ett pris inom paranteser är det ungefärligt originalpris på delarna)

För snabb och enkel kontakt RINGER du på tele 073 999 65 28

1,8t delar vw/audi:
Block med kolvar, oljefilterhållare etc, längsmonterad motor 500:-
oljetråg, tvärmonterad mindre spricka kan svetsas 200:-
oljetråg, längsmonterad 200:-
Ventilkåpa 3st 200:-/st
Fuelrail med spridare 600:-
70mm spjällhus, troligen från 2,7 v6 turbo eller 4,2l v8 motorn. Spjälläge, tomgångsstyrning av spjäll etc. Ena spjällhuset ser splitter nytt ut, det andra normalt beggat.
Insug längsmonterad motor 200:-
Avgasgrenrör längsmonterad motor sprickfritt 400:-
Topplock utan ventiler, dock ej havererad utan ventilerna skulle bytas och de gamla återanvändes i andra toppar 600:-

oljekylare 310*80*50mm 400:-
Laddluftkylarelement 700*400*60 med tubulatorer i cellerna kan fås med gavlar efter ök


Vxlåda, koppling, diff etc:

02A växellåda med quafie diff. Drevsatsen i lådan är vr6 ccm utväxling (den mest tätstegade standardsatsen vad jag hittat) samt i nuläget högsta slutväxeln men en bunt olika slutväxlar medföljer för den som vill dreva om bilen till en toppfart på 180km/h. Även lite diverse drev från olika lådor medföljer. Lådan är för montage på fyrcylindrigt vw/audi block. Quafiediffen har använts en säsong.
Passar direkt ex Corrado/golf g60, passat 88-96 men med eget växellådsfäste kan det enkelt monteras i Scirocco, övriga golf/jetta etc.

Kopplingsvajer och lagerbock för montering i bil med vanlig kopplingsvajer, använt 2 säsonger.
Huvud- och slavcylinder samt slang mellan dem 700:-

startmotor bra skick 450:-

sinterlamell för 228mm setup ny SACHS race (3200)
tryckplatta passandes bättre begagnad 2st 450:-/st
lättat 228mm svänghjul, strax under 6kg 1100:-
extremlättat svänghjul 228mm (skelettsvänghjul) 2,3kg 2000:-
228mm svänghjul original 600:-
228mm originallamell bättre skick 200:-


Aluböjar 60mm diameter 90grader normal böjradie 120:-/st

_________________
Roland Johansson
Citera
timmy
skara
Här sen Jan 2005
Inlägg: 34



är det art no 0280156070 på spridarna

_________________
Timmy Millton
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re:

timmy skrev:
är det art no 0280156070 på spridarna


Nej, 280150447 eller 058133551 beroende på vilket nummer du är intresserad av.

_________________
Roland Johansson
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



1st.ventilkåpa intressant.

PM:a mig gärna.

MVH:
Patrik

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re:

P.Hagel skrev:
1st.ventilkåpa intressant.

PM:a mig gärna.

MVH:
Patrik


Kan bara upprepa, För snabb och enkel kontakt RINGER du på tele 073 999 65 28


Absolut snabbaste sättet att göra olika affärer, sedan kan man använda andra kommunikationssätt om adress etc behöver skickas.

_________________
Roland Johansson
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re: S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc

En topp, tryckplatta samt vanlig lamell kan räknas bort från säljeslistan.

_________________
Roland Johansson
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re: S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc

Rolle Scirocco skrev:
En topp, tryckplatta samt vanlig lamell kan räknas bort från säljeslistan.


Finns fortfarande massa delar.

_________________
Roland Johansson
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Passar vxll på en R32-maskin från Mk4 tror du?

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re:

Dude skrev:
Passar vxll på en R32-maskin från Mk4 tror du?


Njaäe

Byter man kopplingskåpan till en från en vr6 vxl så borde den nog kunna bulta upp mot blocket men jag har inte provat! och någon sån kopplingskåpa har jag heller inte liggandes, men det borde inte vara svårt att hitta i och för sig.

Drivaxlarna skiljer sig lite mellan A1-A2-A3 plattformen och den nyare A4 men det går säkert att plocka ihop något bastard.

_________________
Roland Johansson
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator

Re:

Rolle Scirocco skrev:
Dude skrev:
Passar vxll på en R32-maskin från Mk4 tror du?


Njaäe

Byter man kopplingskåpan till en från en vr6 vxl så borde den nog kunna bulta upp mot blocket men jag har inte provat! och någon sån kopplingskåpa har jag heller inte liggandes, men det borde inte vara svårt att hitta i och för sig.

Drivaxlarna skiljer sig lite mellan A1-A2-A3 plattformen och den nyare A4 men det går säkert att plocka ihop något bastard.


Men därimot på en Seat 2.0 16v - 98?

_________________
Daniel Steiner
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 708



Rolle, du har inte lust att skicka(pm?) ett ca pris på lådan, jag är lite sugen...

_________________
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re:

Svartlock skrev:


Men därimot på en Seat 2.0 16v - 98?


Som en fet fläskläpp

_________________
Roland Johansson
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re:

JohanWing skrev:
Rolle, du har inte lust att skicka(pm?) ett ca pris på lådan, jag är lite sugen...


Nej, står telefonnummer för den som vill fråga mer eller är intresserad. För den som misst numret upprepas


073 999 65 28

_________________
Roland Johansson
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5375


Trådstartare
Re:

Växelåda, lagerbock för kopplingsvajer samt kopplingsvajer sålt.

Mycket annat finns kvar.

_________________
Roland Johansson
Citera
SÄLJES
S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc etc
2957 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande