Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum
BMW M3 E92 GTR
8260 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
   
gladiatorn
Borås



Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2008 15:50     BMW M3 E92 GTR Citera

Kanske får vi se Göransson i denna på 24H. Schubert skall inte köra Z4:an i år utan har betsämt sig för något nytt. I helgen avgörs samarbetet mellan RG och Schubert. Denna Bimmer ligger bra till som fordon för Schubert. Måtte tanken besannas


Aha kolfibertak

De e grymt med stora vingar hehe...

Fantastisk arbetsplats

:woot: Am in looOVE!


_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
gladiatorn
Borås



Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2008 15:51     Tech Spec M3 E92 GTR Citera

Technical Specifications BMW M3 Race Version.

Weight: 2,535 lbs./1150 kg.

Tank capacity: 29 gallons/110 Liters.

Chassis/body: Unitary construction steel body with welded safety cell made of extremely rigid precision steel tubing; safety fuel tank in CRP sandwich tray; pneumatic four-stamp jack system.

Aerodynamics: Front fenders, rear apron, hood, roof, trunk lid, rear wing, front wings, and flared rear wheel arches in CRP

Transmission: Carbon fiber clutch with hydraulic central slave cylinder; 6-speed sequential racing transmission with straight-cut, unsynchronized gears; additional oil/air cooler; quick shift system with ignition cut-out controlled by shifting force; mechanical limited slip differential with additional oil/air cooler.

Front axle: Based on production version, with increased wheel caster angle, enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers; tubular stabilizer bar.

Rear axle: Based on production version, with enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers, tubular stabilizer bar.

Front brake system: Six-piston aluminum brake calipers, inner-vented grey-cast iron brake disks 15.0 in./380mm in diameter.

Rear brake system: Four-piston aluminum brake calipers, grey-cast iron brake disk, 13.1 in./332mm in diameter.

Steering: Rack and pinion steering with electro-hydraulic power.

Wheels: Aluminum wheels, 18 inches.

BMW P65 Engine.

Type: Eight cylinder, V-configuration.

Capacity: 3999 cc.

Bore x stroke: 92 x 75.2 mm/3.62 x 2.96 in.

Max. Output: approx. 485 bhp.

Max. torque: approx. 368 lb-ft/500 Nm.

Cylinder block: Aluminum cylinder block construction with bed plate lower section.

Crankshaft: Steel crankshaft.

Pistons: Forged skirt pistons.

Conrods: High-performance steel.

Cylinder head: Aluminum DOHC (Double over Head Camshaft); four valves per cylinder.

Valve train: Four overhead chain-driven camshafts, valve actuation via rocker arms.

Intake system: Eight throttle valves, made of CRP with load-charge optimized ram tubes.

Exhaust system: Headers, mufflers.

Fuel system: Single cylinder multi-point injection.

Lubrication: Dry sump lubrication.

Cooling: Water/air cooler and oil/water heat exchanger.

Electrics/Electronics.

Engine management: BMW Motorsport ECU 408 with two high-performance micro-processors; Individual cylinder injection and ignition; BMW Motorsport Lambda Controller Pit speed limiter, Quick Shift function; Engine data memory system.

Energy management: Electric energy management and monitoring with BMW Motorsport POWER400 control unit, networking of all sensors and actuators through bus system.

Wiring harness: Weight optimized.

Ignition coil: Eight high-performance pencil coils with integrated ignition drivers.

Spark plugs: High-performance spark plugs.

Cockpit: Free programmable LCD Display with integrated shift indicators.

Steering wheel: Quick release multi-function steering wheel w/ integrated display unit.


_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
gladiatorn
Borås



Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2008 15:52     Citera

Man kan ju bara fantisera om hur en Street GTR ala CSL skulle se ut om några år HOHA....


_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Måns Ulveståhl
Stockholm



Här sen Jul 2004
Inlägg: 5533



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2008 17:06     Citera

Eftersom detta är en sektion för klubbrelaterade, och inte allmänna BMW nyheter så kanske du får lägga till när Göransson planerar att köra i BMW Cup med detta monster....

Eller är detta möjligen bilen som kommer att se till att din sedan länge utlovade debut i BMW Cup blir av ?


_________________
BMW MC-klubben
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Vätterleden Racing
Jönköping



Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Tipsa Facebook   Inlägg  07 Feb 2008 20:18     Citera

Riktigt läcker


_________________
olof Johansson
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Martin G
Stora Höga



Här sen Nov 2002
Inlägg: 1774



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Feb 2008 10:31     Citera

Riktigt sjysst E92:a!

Kan inte låta bli att börja dröma om att åter få se BMW i DTM...

Kanske Göransson i den avlagda Z4:an i BMW Cup då? Det skulle säkert fler än Hobbe gilla...


_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Joan
Stockholm



Här sen Sep 2004
Inlägg: 1006



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Feb 2008 10:56     Citera

Jag tycker den är skitful! Men det är nog inte designen som räknas i detta fall höhö


_________________
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Falk
Fixhult



Här sen Apr 2004
Inlägg: 14676



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Feb 2008 15:37     Citera

Aktern har väldigt mycket "Japsdesign" över sig

Men om den inte blir frånåkt av sina äldre syskon så är det väl egentligen aldrig fel

Är det bara jag som inte kan alla sjuttifjorton karossmodellerna hos BMW men är det inte en Z4-front på den??


_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Sörpan
Slåtte



Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Feb 2008 15:53     Citera

http://www.teknikensvarld.se/motorsport/nyheter/080208-bmw-m3-alms/index.xml
http://www.automotorsport.se/bmw-satsar-pa-alms-racing-igen/13197

Men vem kör egentligen? RG i ALMS?


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Pure_Racing
Lund



Här sen Nov 2005
Inlägg: 63



Tipsa Facebook   Inlägg  09 Feb 2008 09:55     FILM Citera

Lite fler bilder, och video på när dom avtäcker m3:an thumbs up

http://jalopnik.com/354225/chicago-auto-show-2008-bmw-e92-m3-gtr-reveal-now-with-video


_________________
Johan Sahlström

BMW 318i -89
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
patrik
Karlskoga



Här sen Apr 2004
Inlägg: 154



Tipsa Facebook   Inlägg  09 Feb 2008 11:09     Citera

NNGNGNN.....REN PORR...BARA SYND ATT DOM VART FÖR OSS


_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
NickeD
Stockholm



Här sen Jun 2007
Inlägg: 151



Tipsa Facebook   Inlägg  09 Feb 2008 12:34     Citera

bling bling..

ser ut som något från "street car fest" eller motsvarande =)


_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
gladiatorn
Borås



Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Feb 2008 22:35     Citera

Några rariteter har de parkerade på RLR
http://www.rahal.com/corporate/gallery/


_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Tim
Uppsala



Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



Tipsa Facebook   Inlägg  11 Feb 2008 17:45     Citera

visst känner man igen bakjolen från något



_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Hellas
Stockholm



Här sen Nov 2003
Inlägg: 433



Tipsa Facebook   Inlägg  15 Jul 2008 09:55     Citera

BMW M3 racing version -- roll-out
http://www.youtube.com/watch?v=QDw9ab5_lwE

/Pär
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Nisse977
Göteborg



Här sen Aug 2005
Inlägg: 3385



Tipsa Facebook   Inlägg  21 Jul 2008 19:19     Citera

Lite kul att de kör med vipparmar, som på M20 och andra gamla motorer! Undrar vad det kan vara för bra med det jämfört med att köra med kam som trycker rakt ovanpå ventilen istället? Kanske snabbare ventilretur?


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Niklas Sandström
Kalix



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3178



Tipsa Facebook   Inlägg  21 Jul 2008 19:36     Re: Citera

Nisse977 skrev:
Lite kul att de kör med vipparmar, som på M20 och andra gamla motorer! Undrar vad det kan vara för bra med det jämfört med att köra med kam som trycker rakt ovanpå ventilen istället? Kanske snabbare ventilretur?


Nu är det ju inte vipparmar som på M20 och gamla motorer utan dom har ersatt ventiltryckarna för att spara rörlig vikt i ventilmekanismen. Kammarna ligger rakt ovanför ventilerna och vippan ersätter tryckaren och ligger mittimellan kammen och ventilen.


Vippan från en S54 som har samma typ av ventil mekanism.


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Nisse977
Göteborg



Här sen Aug 2005
Inlägg: 3385



Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jul 2008 08:28     Citera

Jaha där ser man


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum
BMW M3 E92 GTR
8260 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.230 sec)
Webbrowser render:
sec