Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Nya BBS Challenge 8,5x17 5x120
5 besök senaste veckan (1972 totalt)
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717


Trådstartare
S: Nya BBS Challenge 8,5x17 5x120

Som rubriken säger

4st nya i kartong (endast provmonterade) BBS Challenge 8,5x17 5x120 et15

Inga repor skador eller dyligt

Pris 1750:-st pok (nypris idag : 5595:-st)

Perfekt r-däcks fälg till billiga pengar

Passar E39 bolt on ..Passar även M3 E30 med lite skärmvalsning och innerskärmsmod

pm eller slå en pling på 0708-579420

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Björn Athlöf
Lomma
Här sen Jul 2004
Inlägg: 608



BBS

Är det dena typen av fälg ?






Är så fall intresserad...om du kan skicka med bussgoads eller likande ... Ops förlåt såg ju att det vara hemma omkring

Någon som vet om et skulle passa en M3 E30 ????

Mvh
Björn

_________________
Björn Athlöf
I garaget:
Sensor GTR
BMW M3 E30 87
Porsche 997 EVO
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717


Trådstartare
Re: BBS

Björn Persson skrev:
Är det dena typen av fälg ?






Är så fall intresserad...om du kan skicka med bussgoads eller likande ... Ops förlåt såg ju att det vara hemma omkring

Någon som vet om et skulle passa en M3 E30 ????

Mvh
Björn


Tjena Björn

Mååånga som hör av sig .. Först till kvarnn

Det är exakt den fälgen.

Kommer sitta som handsken på M3 E30 då det är et20 orginal

Slå mig en pling om det är intressant

Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



De är kanon snygga på M3 E30, min dröm fälg! Hade jag haft stålar hade jag slagit till direkt!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1963



Re: BBS

Houke skrev:

Kommer sitta som handsken på M3 E30 då det är et20 orginal


Nu skall jag inte vara den som är den... Men...

Det är 7,0x15" ET30 original på en M3E30 (tillvalsfälgen i 16" har ET27).

Skall man åka 8,5x17" ET15 och 235/40-17 R-däck får man räkna med att modifiera skärmkanterna.

Men det är inte utan att man blir lite sugen...

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Björn Athlöf
Lomma
Här sen Jul 2004
Inlägg: 608



BBS

Hur mycket är det man måste modifiera ? samt menar du rulla ut hjulhusen

Mvh
Björn

_________________
Björn Athlöf
I garaget:
Sensor GTR
BMW M3 E30 87
Porsche 997 EVO
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717


Trådstartare
Re: BBS

Martin G skrev:
Houke skrev:

Kommer sitta som handsken på M3 E30 då det är et20 orginal


Nu skall jag inte vara den som är den... Men...

Det är 7,0x15" ET30 original på en M3E30 (tillvalsfälgen i 16" har ET27).

Skall man åka 8,5x17" ET15 och 235/40-17 R-däck får man räkna med att modifiera skärmkanterna.

Men det är inte utan att man blir lite sugen...


ooops, då får jag be om ursäkt, kollade i katalogen och där stod org et:20 men den har visat fel förr

Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355



Re: BBS

Houke skrev:
Martin G skrev:
Houke skrev:

Kommer sitta som handsken på M3 E30 då det är et20 orginal


Nu skall jag inte vara den som är den... Men...

Det är 7,0x15" ET30 original på en M3E30 (tillvalsfälgen i 16" har ET27).

Skall man åka 8,5x17" ET15 och 235/40-17 R-däck får man räkna med att modifiera skärmkanterna.

Men det är inte utan att man blir lite sugen...


ooops, då får jag be om ursäkt, kollade i katalogen och där stod org et:20 men den har visat fel förr

Henrik

Behövs ingen mod av några skärmkanter.

_________________
Fredrik Netzell
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



jag har fälgar med et13 i 8 tum och de går inte in bak på min bil. De sticker ut ca 1 cm för mycket.
Jag har m3 skärmar (plast så de kan skilja mot org m3).

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 339



Re: BBS

Houke skrev:
Martin G skrev:
Houke skrev:

Kommer sitta som handsken på M3 E30 då det är et20 orginal


Nu skall jag inte vara den som är den... Men...

Det är 7,0x15" ET30 original på en M3E30 (tillvalsfälgen i 16" har ET27).

Skall man åka 8,5x17" ET15 och 235/40-17 R-däck får man räkna med att modifiera skärmkanterna.

Men det är inte utan att man blir lite sugen...


ooops, då får jag be om ursäkt, kollade i katalogen och där stod org et:20 men den har visat fel förr

Henrik


Jag åker 8,5x17 med ET13 och det är på det berömda håret att det får plats... Och det med 215/45-17.
Men sen beror det ju på vilka hjulvinklar man kör med också.

_________________
Daniel Rosenblom
Bandhagens Däck
DR Setup
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



Jag har ET20 på mina 16" och det funkar fint! thumbs up

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1963



Re: BBS

Extreme skrev:
Houke skrev:
Martin G skrev:
Houke skrev:

Kommer sitta som handsken på M3 E30 då det är et20 orginal


Nu skall jag inte vara den som är den... Men...

Det är 7,0x15" ET30 original på en M3E30 (tillvalsfälgen i 16" har ET27).

Skall man åka 8,5x17" ET15 och 235/40-17 R-däck får man räkna med att modifiera skärmkanterna.

Men det är inte utan att man blir lite sugen...


ooops, då får jag be om ursäkt, kollade i katalogen och där stod org et:20 men den har visat fel förr

Henrik

Behövs ingen mod av några skärmkanter.


Ursäkta Henrik om det här blev en tråd om M3E30 skärmkanter istället för din fälgförsäljning...

Jag är dock av en annan åsikt än "Extreme". Många M3E30 har idag modifierade skärmkanter, främst bak där de original har en rak tämligen bred fals in mot hjulhuset. Är denna borttagen eller uppvikt går det säkert att åka 8,5x17" ET15 bak men med den på plats är det på det berömda håret att det går med 8,0x17" ET15 och 215 mm breda däck (precis den kombinationen har jag själv använt på en omodifierad bil).

Fram lär det krävas bra mycket mer negativ camber än original för att 8,5x17" ET15 och 235/40-17 skall gå fritt mot skärmkanten. (Största problemet är vid uppfjädring på innerhjulet, t.ex. när du kör upp över en kant med rattutslag.) Dessutom kommer den ökade svepradien vid stora rattutslag göra att hjulen tar i fram och/eller bak i plastinnerskärmarna i hjulhusen.

Men allting går!

Fram med skärmkantsvalsen, skaffa ställbara topplagringar fram och ta bort innerskärmarna - sen är det nog nästan att det går fritt! och på bana blir det säkert mycket -glädje!

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Hm.. ang plats eller ei. Jag kör med 8,5 x 18" ET 10 och 225/35 däck, och har nästan inga problem.. Tar i innerskärmerna vid fullsving.

_________________
Raymond Andersen
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717


Trådstartare
*sålda*

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
SÄLJES
S: Nya BBS Challenge 8,5x17 5x120
5 besök senaste veckan (1972 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande