| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Renault Megane Sport -06 SÅLD
|
4808 besök totalt |
|
S: Renault Megane Sport -06 SÅLD
Äntligen SÅLD!! Ska som sagt sälja min Renault nu. Det är ju en Megane 2 Sport -06 som har gått nästan 3000 mil. Kördes 1500 mil av mej bara mellan mars- oktober förra året då den ställdes av för vinterförvaring. Har precis plockat ut den och jag gjorde då oljebyte på auktoriserad Renault verkstad. Bilen är perfekt för den som gillar att köra på bana men ändå ha en riktigt rolig bil till vardags. Är bara en brukare innan mej och det var försäljningschefen för Renault på Nybergs Bil i Jönköping som pendlade mellan Anderstorp och Jönköping. Han körde ca 1300 mil med bilen innan den ställdes in i hallen innan vintern. Så den är aldrig vinterkörd mer än att jag tog ut den tidigt i år. Men jag har inte kört när det funnits risk för halka för jag har bara sommardäck till den. Utrustning: Svart Metallic. Tror det är nåt pearlaktigt. 18" BeBop original fälgar med 235/40 Dunlop däck på. Bak bör bytas men fram går väl en stund till iallafall. Brembo bromsar med fyrkolvsok fram och två kolvsok bak. Tror diametern på skivorna är 312 + 302 mm och de är hålborrade. Nyper riktigt bra. Sportstolar med ventilerat svart läder. original kjolpaket. Sportfjädring med tillval styvare fjädrar. Riktigt go väghållning. Antisladd/Antispinn. Tack vara tillvalet styvare fjädrar så är båda helt urkopplingsbara. ABS. Farthållare/Fartbegränsare. Ecc. CD/MP3 spelare med knappar bakom ratten. Färddator. Xenon. Progressiv servo. Bilen har en 2 liters turbofyra som ger 225 hk/300 Nm från fabrik och gör 0-100 på 6,5 sekunder. Växellådan är 6 växlad manuell. Har säkert glömt något men för bilder och mer info så finns det här: http://www.garaget.org/?car=44468 Bilen finns i Nässjö som ligger ca 4 mil utanför Jönköping. Rejsa.nu pris: 140 000 kr eller bud!! Ej byte. Mejl: mikael.rang@telia.com Tele: 0709-429157 MVH Mikael Rang Edit: La till lite mer utrustning jag glömt bort. _________________ Mikael Rang Cupra Ateca -20 |
||
|
Upp!
Blir Ni oroliga för att det står "Kredit" när Ni kolla upp bilen på vägverket behöver inte vara det. Jag försöker inte blåsa någon. Vill inte själv bli det och jag gör inte så mot någon. Räknar med att krediten ska va borta inom kort ändå... MVH Mikael Rang _________________ Mikael Rang Cupra Ateca -20 |
||
|
|
||
|
|
||
|
Just det. Det var du det ja
Hade inte försäkringen vart så förbannat dyr på m3 så hade det varit intressant men jag har ingen lust att lägga uppåt 30-40000 kr i försäkring varje år...
Men den ser redigt fin ut _________________ Mikael Rang Cupra Ateca -20 |
||
|
Va sjutton, har du inte fått den såld ännu
.
Verkar segt på marknaden. Hoppas det löser sig snart .
|
||
|
|
||
|
Stacken: Nä, verkar vara en riktigt svårsåld bil. Inte ens haft nåfon som har varit och tittat på den. I princip bara fått väldigt dåliga skambud på mejlen.
Lars: Kan bara hålla med om att det är en trvlig bil. Perfekt allroundbil till både bana och vanlig körning. _________________ Mikael Rang Cupra Ateca -20 |
||
|
Re:
Först ska man väl säga att den normala Megane RS'en är en riktigt trevlig bil som gör mycket bra ifrån sig på bana. Går att åka riktigt fort med en sådan "rätt ur kartongen". Köp den! F1 "R26" som är ovanlig, har aldrig sålts i Sverige, har bl.a. lite mer effekt (5hk tror jag), styvare lägre chassi och en diffbroms... (undrar om inte vanliga RS'en finns med två olika chassin?) Dessutom finns en R26-R som är ännu vassare, lättad 125kg. Jag har inte järnkoll på skillnaderna, fråga på Renaultklubbens forum. http://forum.clubrenaultsverige.com/
|
||
![]() |
SÄLJES
S: Renault Megane Sport -06 SÅLD
|
4808 besök totalt |

