Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2145 besök totalt |
Porsche GT3 CS
Jag funderar lite på att byta ut 993:an mot en GT3 CS MK1 men funderar lite på om en GT3 CS funkar att ha även som vardagsbil om solen är framme eller om den är för hård? finns det några mods på GT3:an som man måste ha och något måste vara gjort med bilen,, har hört lite om dåliga växellådor _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
Hej Magnus,
Johan Bernås här! ingen expert, men har hört att årsmodell 01 hade en uppgraderad vxl låda Det står en bra svart 01:a till salu i Hölö... mvh / Johan 993-96 (med original inredning) numera Birel rotax max _________________ Johan Bernås Ingen bil nu.... |
Synkringar i stål är bättre än de som sitter original i lådorna och det är synkringarna som slits, men jag är inte säker på att detta endast är ett GT3 problem.
Årsmodel -04 kom med lådan G96.96 mot den tidigare G96.90, men jag har för mig att det endast är utväxlingar som ändrades. En del som är riktigt dålig på GT3 är lådans främre fäste i karossen. En klen gummikonstruktion som med sin korta livslängd borde ligga inom den årliga kontrollen. När den havererar ändras växellådans läge en aning och då jobbar förmodligen växelvajrarna sämre. Detta kanske har gett upphov till snacket om att GT3 är svårväxlade eller har sämre lådor än andra ![]() MVH Erik _________________ Erik Woode |
En underbar tanke, Magnus!
Den funkar alldeles utmärkt till vardags. Kanske koppling o lättade svänghjulet inte är så bekvämt i stan, men annars går det fint. Den är lite hårdare, mer distinkt men inte för mkt. Verkar som vxllåds renoveringar, och kopplingsbyte är det som går. En långmilare kanske behöver drivaxlar om den körts hårt, men alla bansmiskade bilar kräver ju sitt underhåll. Fick den stora äran att köra ett varv med GT3:an på Ringen i söndags, och åka ett varv med Lantz. Jag SAKNAR min GT3:a väldigt mkt. Underbara. Köp! Du får en fin för 500 tkr. Pratat med ett par som handlat för dom pengarna redan. Lycka till ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2145 besök totalt |