Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2032 besök totalt |
Pinsamheter i stockholmstrafiken
Jag har med intresse följt debatten om hur ringen märket skall monteras på bilen Idag såg jag något väldigt intressant i sthlms trafiken. Silverfärgad 996a med 18" LeMans bbs fälgar och ringemärke. Men, pinsamt, märket satt fel, här pratar vi inte en å annan grad, utan upp o ner :-) Har aldrig sett den "varianten" av felmontering". Snälla, lova, om ni ser bilen, hjälp föraren, vi måste göra en insats ![]() /Anders |
||||
Han kanske också följt debatten och monterat den avsiktligt upp och ned i ren protest!
![]() Eller så planerar han att lägga bilen på taket, så att den hamnar rätt. ![]() ![]() Jag har annars ytterligare ett skäl till varför dekalen skall placeras så som den säljs och inte i nord sydlig riktning. ![]() När man kör i Karusellen så hamnar dekalen automatiskt i nord/sydlig riktning och det är det som är hela poängen med den ursprungliga lutningen. Sug på den ni... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Nu har jag sugit på den och det stämmer faktiskt i samtliga fall. Utom i ditt Peeter. När din Polo åker i karusellen har kartan intagit normalposition. Det är den enda kurvan som din bil inte kränger i förhållande till horisonten. Den du! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Förut kanske det stämde! ![]() Snacka om att VW optimerat fjädringen för att bilen skall ligga horisontellt i karusellen. ![]() ![]() Men med cup-kitet monterat så stämmer nog min senaste teori ganska väl. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Re: Pinsamheter i stockholmstrafiken
Antagligen åkte föraren bara till Breidscheid, tog in på hotellet, köpte dekalen och åkte hem dagen efter. När det sedan var dags att montera dekalen hade han glömt bort hur den skulle sitta, men mindes att han hade tagit det obligatoriska fotot på hotellet. Efter en snabb titt på fotot satte han på dekalen och åkte stolt ut i Stockholmstrafiken. Jag fick förresten tag på en kopia av fotot. http://www.hastig.se/dekal/images/Bild%200217.jpg _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Jag kan inte vara tyst... Jag har bott där. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
och har ringendekalen monterad upp och ned?!? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Inte upp och ner men väl helt galet... ![]() Jag satte dit klisterlappen så som den var när jag köpte den. Klistrade dit den så att den satt snyggt ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Haha!!! ![]() ![]() |
||||
![]() ![]() Kolla fö vilken raka dom har fått till från Pflanzgarten till Galgenkopf! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Peeter, det e ju ett valkant faktum att manniskors formaga att korrekt minnas detaljer e mycket dalig. om du alltsa inbillar dig att PF->GK inte e en rakstracka e det egentligen sma minnesfluktuationer, nasta gang sluter du helt enkelt ogonen, trygg i vetskapen att en sa pass stor o valkand karta som po hotel-a.d.NS inte kan ha fel. om det inte funkar var du inte mentalt stark nog att ha full tillit till detta uppenbara faktum :p _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
![]() ![]() Men om du tillhör nord-/sydfalangen så måste du väl vända upp och ner på den!?! ![]() om du bara sparar konerna så kommer folk tro att det är blindskrift, där det står: "Varning föraren är blind!!!" _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Den där idéen med karusellen har vi som har rätt uppfattning ![]()
Att man monterar dekalen uppochner måste nog, hemska tanke, betyda att man kommer att klota och landa uppochner. ![]() De e int' lätt å förklara för de som int' begrip... ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2032 besök totalt |