Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
M3 CSL vs 996 GT3
1, 2, 3   >>
3978 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
M3 CSL vs 996 GT3

vs Subaru Impreza i senaste numret av EVo, bara att springa iväg och köpa tidningen!

M3 CSL vann inte testet
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Är senaste numret detsamma som oktobernumret? Den har jag inte ens fått i brevlådan än så jag hoppas den inte finns på Pressbyrån.

Här sen Feb 2003

Re: M3 CSL vs 996 GT3

Elise skrev:

M3 CSL vann inte testet

Hur gick det?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Är senaste numret detsamma som oktobernumret? Den har jag inte ens fått i brevlådan än så jag hoppas den inte finns på Pressbyrån.

Fick den i brevlådan idag.
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

abd skrev:

Hur gick det?

Kan ju inte förstöra för Mäkinen och andra trogna prenumeranter
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Jag har precis fått okt. nummret i lådan oxå. Detta är första tidningen jag fått på min prenumeration och jag avvaktade med att köpa Sept. nummret (presstop i lund får dem i slutet av månaden) så nu får jag snabbt skynda mig till butiken för att handla tidning och således läsa två evo denna månad thumbs up

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Elise skrev:
abd skrev:

Hur gick det?

Kan ju inte förstöra för Mäkinen och andra trogna prenumeranter
Jag får nog stanna hemma från jobbet imorgon och fråga brevbäraren var han gjort av min tidning. Han kanske tyckte att jag fick Summit Racing-kataloger igår.

Här sen Feb 2003

Nu borde tidningen kommit ut till prenumeranterna, hur gick testet?

Stockholm
Här sen Nov 2002

abd skrev:

CSL:en förlorade testet mot både GT3 och Subban, de tyckte också att den vanliga M3:an var mycket bättre.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

johann skrev:
abd skrev:

CSL:en förlorade testet mot både GT3 och Subban, de tyckte också att den vanliga M3:an var mycket bättre.

Ajdå, det va ju lite oväntat. Men vilken tur att du har en sån då

Karlstad
Här sen Maj 2003

Vann gt3:an ??

Vad var negativt på Csl?
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
johann skrev:
abd skrev:

Ajdå, det va ju lite oväntat. Men vilken tur att du har en sån då

Fast min är ju inte så vanlig.
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Ursäkta att jag fördröjde tråden. Jag fick ringa och be om en tidning för den dök inte upp.

CSL:n kändes tung på bana och gav inte tillräcklig feedback via ratten. Det höll i så pass mycket fram att man inte fick någon förvarning om att man var nära gränsen innan bakänden började bete sig underligt. Som alla motorjournalister så var de negativt inställda till den kopplingsfria manuella lådan. Deras åsikt var att man skulle köpa en manuell M3 med 18"-hjul istället för en CSL.

Subarun var ju inte direkt en vanlig Impreza utan en "Subaru Impreza WRX STi Type RA Spec C Limited" som såvitt jag begriper inte har ett dyft med en vanlig WRX STi att göra. 335bhp och justerbar mellandiff osv...
Det som var negativt med Subban var väl att den saknar image och prestige. Prislappen var bättre än de övriga: £27.995.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag glömde påpeka att de tyckte det var svagt av BMW att inte leverera CSL med bromsar värda namnet och att den gärna hade fått varit mer anpassad som leksak med bur exempelvis.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lennart Mäkinen skrev:
....Som alla motorjournalister så var de negativt inställda till den kopplingsfria manuella lådan...
Jag fattar inte varför de håller på så Den är sååååååå nice

Här sen Feb 2003

Lennart Mäkinen skrev:

Subarun var ju inte direkt en vanlig Impreza utan en "Subaru Impreza WRX STi Type RA Spec C Limited" som såvitt jag begriper inte har ett dyft med en vanlig WRX STi att göra. 335bhp och justerbar mellandiff osv...
Det som var negativt med Subban var väl att den saknar image och prestige. Prislappen var bättre än de övriga: £27.995.

Nu är jag ingen Subaru-expert men jag tror nog den har mer än ett dyft gemensamt med en "vanlig" STi. Japsarna brukar ju ha en massa varianter på ungefär samma bil, är samma sak med Mitsubishi EVo modellerna.
Undrar om inte "vanliga" STi också har justerbar mittdiff, EVo7 och 8 har iaf det standard. Finns väl några Subaru-åkare här som kan reda ut begreppen.

Hursomhelst, vilken bil vann testet?

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Porschen vann testet (så klart)! Imprezan var ju inte ens med i matchen på slutet eftersom den saknade prestige och inte köps av samma kunder.

Helt normal är nog inte Spec C eftersom den har en annan subframe med framhjulen en tum längre fram i bilen, annan styrväxel, andra busssningar, grövre krängningsfjäder bak, en smula speciella hjulvinklar, ett motorjobb som gör att man slipper åka omkring och låta som en SAAB V4...

M3 CSL fick en halv stjärna sämre betyg än de båda andra som fick fem.

Här sen Feb 2003

Lennart Mäkinen skrev:

Imprezan var ju inte ens med i matchen på slutet eftersom den saknade prestige och inte köps av samma kunder.

Det är ju iofs ett par bra anledningar till att köpa en sådan STi.

Stockholm
Här sen Nov 2002

[quote="Lennart Mäkinen"]Porschen vann testet (så klart)!quote]

Sarkasm?

Egentligen inte så konstigt att Porschen vinner, då det är den dyraste bilen av de tre. Fast den skulle kunna förlora på att vara dyrast också om man räknar mest bil för pengarna....fast det är tveksamt...

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

[quote="Daniel Bengtsson"]
Lennart Mäkinen skrev:
Porschen vann testet (så klart)!quote]

Sarkasm?
Jag tycker M3 CSL verkar vara lite väl soft och glidaranpassad för att leka i samma sandlåda som GT3. Motorljudet i CSL är dock mycket vackrare. Det var en kille med en CSL som körde Blackrace nere i Jordbro för nån vecka sen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Lennart Mäkinen skrev:
Det var en kille med en CSL som körde Blackrace nere i Jordbro för nån vecka sen.

Det är säkert samma kille vars lustgassystem jag såg igår på en bänk?
I väntan på att den ska kompressormatas alltså. thumbs down
Samma kille undrade om det gick att montera 15" eller 16" däck så fästet skulle bli bättre.

Jag spyr...

Jag har iaf åkt ett varv runt Ringen i en CSL, en höjdare vill jag lova!

Allmänt banåkaforum
M3 CSL vs 996 GT3
1, 2, 3   >>
3978 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande