Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Motor ABF 2liters 16v
2065 besök totalt
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator
Trådstartare
K: Motor ABF 2liters 16v

Hade behövt ett styck motor, 2 liters 16v ABF, Seat vw osv

_________________
Daniel Steiner
Citera
Freddas_ascona
Umeå
Här sen Nov 2005
Inlägg: 54



Finns det inte en sådan ute på resultatservice.com?

Mvh Fredrik


Edit japp det fanns det.

vw el seat,motor kod ABF
2L 16V 11900 mil
kompl med startmotor,generator,koppling och
elhärva till motorn

Pris: 8500
Patrik Lindberg, Åmål, 070-5696368
mini71@hotmail.com

_________________
Fredrik Lindgren
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

Jo

Men inte intresserad av det runt om. Lite överkant på priset för oss då.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Ingen komplett motor men jag har ett 6A-block som samlar damm.
Nya vevstakslager, behöver nya packningar till gavlarna, kostar inte många spänn skulle jag tro.

6A är Audi 2L 16V, lågt block. Har även ett AGG-block (2L 8V, högt block utan kolvkylning), två toppar (ett som någon börjat "porta" och ett som är redigt kass), en eller två nyblästrade ventilkåpor, insug (ett eller två) m.m.

1500:- för allt mitt som det står VW på i garaget (Toftanäs, Malmö)?

EDIT: Sitter oljepump och oljetråg från tvärställd nu.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

Johan Rius skrev:
Ingen komplett motor men jag har ett 6A-block som samlar damm.
Nya vevstakslager, behöver nya packningar till gavlarna, kostar inte många spänn skulle jag tro.

6A är Audi 2L 16V, lågt block. Har även ett AGG-block (2L 8V, högt block utan kolvkylning), två toppar (ett som någon börjat "porta" och ett som är redigt kass), en eller två nyblästrade ventilkåpor, insug (ett eller två) m.m.

1500:- för allt mitt som det står VW på i garaget (Toftanäs, Malmö)?

EDIT: Sitter oljepump och oljetråg från tvärställd nu.


Sitter det 6A på ABF? Isåfall intressant såklart

Det är Grupp N så det är lite kinkigt, AGG vågar vi nog inte använda, vad är det för kod på topparna?

_________________
Daniel Steiner
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



ABF är högt block så 6A går nog bort om man ska bygga enl. Grupp N.

Topparna är KR (kass) och 9A (hemmaportat) så inget av de duger heller skulle jag tro, ABF har inte samma toppar.

F-n, blir aldrig av med skiten...

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

Johan Rius skrev:
ABF är högt block så 6A går nog bort om man ska bygga enl. Grupp N.

Topparna är KR (kass) och 9A (hemmaportat) så inget av de duger heller skulle jag tro, ABF har inte samma toppar.

F-n, blir aldrig av med skiten...


Du vet inte vad blcoket till ABF heter? Är lite ny inom området.

otur, hade varit smidigt annars.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Re:

Svartlock skrev:
Johan Rius skrev:
ABF är högt block så 6A går nog bort om man ska bygga enl. Grupp N.

Topparna är KR (kass) och 9A (hemmaportat) så inget av de duger heller skulle jag tro, ABF har inte samma toppar.

F-n, blir aldrig av med skiten...


Du vet inte vad blcoket till ABF heter? Är lite ny inom området.

otur, hade varit smidigt annars.


ABF är ABF-block och topp, satt i vissa Golf III, Passat (bara -94 tror jag) och just SEAT Ibiza Cupran.
Prova gtiklubben.nu de kan allt (och lite till) om dessa pärlor... thumbs up

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
SÄLJES
K: Motor ABF 2liters 16v
2065 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande