Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1734 besök totalt |
2008-07-26 Lazzat RS Challenge del. 3 Lunda
Börjar närma sig deltävling 3. Vi hoppas på strålande solsken och många trevliga ekipage! Det som krävs: * Bilen ska vara besiktad, skattad och försäkrad (minst trafik). * Du ska ha B-körkort. * Hjälmkrav (cykelhjälm ej godkänd). * Handskar. * Heltäckande klädsel (ej fleece). * SBF-anknuten FÖRARlicens, man kan även lösa pr-licens vid ett tillfälle. Reglementet hittar du här: http://web.sbf.se/regler/up/13/KB_Ko Läs gärna igenom då det finns en del viktig info där. Tider: 8.30-9.30, Besiktning, ankomst efter 9.30 är ej accepterat 9.30-9.50, Förarmöte och bangenomgång 10.00-?, körning Kostnad: 250 kr för medlemmar med licens 325 kr för medlemmar som löser pr-licens 300 kr för icke medlemmar med licens 375 kr för icke medlemmar som löser pr-licens Föranmäl dig genom att skicka ett mail till lazzatrs@hotmail.com: (Max 40 platser) Skriv: * Reg.nr * Fullständigt namn * Klass * Ev bil om du vill avslöja det Även i år är klasserna busenkla. Klass 1: Bilar med R-däck Klass 2: Bilar med gatdäck Länk till Rejsas lista över R-däck som är godkända på Lazzat RS Challenge: https://rejsa.nu/info/info_rdack.asp Väl mött önskar vi i Lazzat MKs styrelse. ![]() _________________ Sandra Hall ![]() Mitsubishi Lancer EVOlution I GSR BMW 525 TIC |
||
Anmäld med en(!) bil.
![]() om någon vill köpa en vinnarbil(Lådbilen) eller en pallkandidat(BMW 330i Touring), så är det bara att höra av sig till mig! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Re:
Ja, någonstans skall man ju börja! ![]() Det kommer nog inte att gå så fort i början. ![]() Jag har ju knappt suttit bakom ratten i en 911 förut... ![]() Men lite konbana är nog bra att börja med, för att lära känna bilen. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Hade varit kul att svänga lite, kika in Peeters nyförvärv och så, men är tyvärr förhindrad att närvara denna gången.
![]() |
||
Re:
Men du skickar väl ändå en familjerepresentant!? ![]() Eller är Niklas också förhindrad? Den som snabbar sig, kan fö köpa sig en vinnarbil tills på lördag... ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48260 EDIT: Ni var inte snabba nog! och det var väl tur det, för nu är det en farlig konkurent mindre att tampas med... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag håller på skruvar ihop bilen, så jag hoppas bli klar tills på Lördag. Maskin med lånad växellåda åkte i igår, så nu är det bara att montera insug, avgas, kylare, el mm. Så det blir att köra utan diff denna gång
![]() Det var ingen vacker syn när vi öppnade lådan jag rasade på förra tävlingen, men diffen hade klarart sig iallafall. Lagren för huvudaxeln gick inte att hitta, förrutom rullarna till lagret........ Pinjong drevet hade tuggat på en del saker så det är bara att kasta, men resten av dreven verkar ha klarat sig. Men jag hade en annan låda som vi kommer att lyfta över diffen i och renovera den istället, då även en del saker tittade ut ur växellådshuset på denna låda..... Men det är bara att bita ihop och komma igen! Ses på lördag! ![]() _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
Re:
Vet inte riktigt... Hoppas han kan försvara Falx färger... ![]() |
||
Tjohoo!!
Kommer just tillbaka från en testrunda med den lånade växellådan, och allt verkar lira. Gjorde ett ryck ikväll och fick allt ihopskruvat ![]() Så på lördag blir det: ![]() ![]() Ses! /Johan _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
Re:
Grattis! Snyggt jobbat! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Äntligen!
Årspremiär för Lazzats konbana för min del. Och jag firar med att ta med mig två bilar, en flickvän och en hund! ![]() |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1734 besök totalt |