Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Miata i bra skick!
1866 besök totalt
FredrikF
Stockholm / Vasastan
Här sen Maj 2005
Inlägg: 31


Trådstartare
S: Miata i bra skick!

Hej,



pga utlandsstudier är det nu dags för mig att sälja den lilla sportbilen.

Bilen ifråga är en USA-bil, som importerats via Tyskland in till Sverige.

Jag fastnade för just denna pga den smakfulla förfiningen från orginalet, stylingen, väghållning, säkerhet.

Motor:
1,6 liters motor på 116+hk
oljeservice gjord vid 16100 mil (Nu ca 16300 mil)

Exteriört:
Riktig rollbar (Cromad).
Smakfulla cromelister.
"Hajgrill".
16" Borbetfälgar med bra däck.
Kortare antenn.
Rostfritt avgassystem från simons (låter lagom aggresivt)
Vita blinker runt om.
Liten regskylt fram (tack vare USA-import)
Sänkt 40mm (tror att det är med riktiga dämpare).

Interiört:
Cromade lister och ringar runtmätarna.
original Momoratt.
Alupedaler.
Tygmattor.
Annan knopp.
Sony frontenhet (auxuttag, kan spela Ipoden).4 högtalare och slutsteg.

Övrigt:
Skickat anser jag är bra! Besiktad utan anmärkning 11 juli. Suffletten håller tätt. Finns rost sista 2dm på varje balk. Detta pga denna del ej är galvaniserad, regnvatten åker ner där från suffletten (standardfel). En parkeringsskada finns vänster fram (syns på bilden). Sen finns det ingen servicebok till bilen, men bilen går som en klocka!

Bytes eventuellt mot Fiat Barchetta eller BMW z3

Mx-5 s väghållning och busighet är så underhållande, speciellt då du kör ut på en gammal landsväg, helt oslagbart!

Så passa på och köp denna prisvärda mx5!

Mvh

Fredrik Forss

_________________
Fredrik Forss
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203



Re: S: Miata i bra skick!

FredrikF skrev:
Hej,

pga utlandsstudier är det nu dags för mig att sälja den lilla sportbilen.
...
Bytes eventuellt mot Fiat Barchetta eller BMW z3



_________________
Göran Karlsson
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168



Jag undrar vilken årsmodell det är och priset.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13453



Re: S: Miata i bra skick!

gka skrev:
FredrikF skrev:
Hej,

pga utlandsstudier är det nu dags för mig att sälja den lilla sportbilen.
...
Bytes eventuellt mot Fiat Barchetta eller BMW z3




Han kanske menar landet utanför tullarna?
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



och mot en Barchetta eller BMW??
Känns som att byta Rysk Kaviar mot Kalles...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7277

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: S: Miata i bra skick!

OT!
Håll er till ämnet.

_________________
Daniel Östlund
Citera
SÄLJES
S: Miata i bra skick!
1866 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande