| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: peugeot 205gti-89
|
915 besök totalt |
|
S: peugeot 205gti-89
Ett påbörjat raceprojekt som stannat av pga tidsbrist. sparco stol på förarsidan bytt bakaxel från en 309 (ej gti)med stumma fästen, inte renoverad så den är lite hög bak men rör sig fint. bytt frambromsar till 307 1,6 (samma som 206gti?) (skivor och belägg nya, oken ca 1000mil gamla) stålomspunna bromsslangar runt om nytt avgas med fullflödeskatt höger (tror jag det va) drivknut är ny open airfilter k&n shortshift bak flyttat nytt batteri kamrem spännare och vattenpump är bytt istort sett alla slangar till olja och vatten bytta på motorn ny lambdasond alla oljor nya tänkablar, rotor och stift nya Har 15"aluplåtfälgar (Lätta) liggandes sitter orginal 15" på nu. gula konidämpare och fjädrar nya i kartong motorn är bytt förra vintern till en som gått ungefär samma, bilen har rullat ca 21000 (pågrund av ett stort hål i blocket...) går fint, har inte kört några längre stäckor med den den i sommar, är avställd men gick igenom bes utan problem sist. baksäte och lite plast finns kvar men vet ej skicket på det, ligger i ett kallförråd. lite rost på samma ställe som alla andra205or, framför vänster bakhjul annars ingent som jag sett Jag har kört ca 300mil sen den blev "klar" i höstas. tänkt mig 10000:- för bilen 13000 med dämpare och fälgar eller ge mig ett bud så ska jag fundera på det PM eller smarthakan@hotmail.com funkar Mvh Håkan Växjö _________________ Håkan Svensson 205gti-89 under uppbyggnad |
![]() |
SÄLJES
S: peugeot 205gti-89
|
915 besök totalt |
