Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Raceplats i Ginetta Winter Series 2008
1304 besök totalt
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
S: Raceplats i Ginetta Winter Series 2008

Intresserad av att testa Ginetta G20 Cup på ett lite lättsammare sätt?

Raceplats finns att hyra i Ginetta G20 Winter Series och SLC:s avslutande lopp på Anderstorp 11-12 oktober och Mantorp 24-25 oktober.



Vad är Ginetta Winter Series? Saxat från SLC:

Citat:
Ginetta G20 Winter Series 2008

I England så kör man inte racing bara på sommaren. Alla "riktiga" klasser har en vinterserie. I den kan förarna köra lite extra. Eftersom Ginetta CG20 cup är en racingserie i riktigt brittisk anda så måste cupen förstås ha en vinterserie.

SLC och Leif Lindström Motorsport samarbetar kring sportvagnslopp och långlopp för Ginetta Cup G20 bilar. Serien består av två lopp under två helger i oktober.

Loppen körs i samband med SLC-loppen på Anderstorp och Mantorp.

Ginetta Winter Series
- 2 Sportvagnslopp om 50 minuter. Ett obligatoriskt förarbyte.
- Scandinavian Raceway Anderstorp lör 11 oktober
- Mantorp Park fredag 24 oktober

Tillval för deltagarna i Ginetta Winter Series
- 3 timmars långlopp på Scandinavian Raceway, Anderstorp söndag 12 oktober. 5 förarbyten.
- 6 timmars lopp på Mantorp Park i samband med SLC-finalen. 10 förarbyten.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



vad handlar det om för priser? eller det är "om du frågar om priset så har du inte råd" som gäller?

_________________
Emil Jönsson
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Emil Jönsson skrev:
vad handlar det om för priser? eller det är "om du frågar om priset så har du inte råd" som gäller?


Ja!

(Jag har frågat och tyckte inte jag hade råd... Men det beror ju på, man slipper ju kladda med att meka o så... Och köpa en bil som inte är helt billigt... Och köpa en sån bil kostar ju en slant med... Osv... Osv... Osv... ) Egentligen vetefan om det inte är rätt prisvärt om man jämför med en egen satsning i den klassen.
Fast man har nog lika roligt med en hyrkart!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



ja har ju pysslat lite med karting redan och hade vatt kul o fått prova på racing på "riktigt" så att säga.. tror inte 24timmars postbilsrace gills som riktigt

förlåt för spammet!

_________________
Emil Jönsson
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Med tanke på vilka fajter jag sett i den klassen och all glasfiber som legat längs banan så vetefasen om man inte skulle smälla semesterpengen på det nåt år...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Vi håller en lite lägre prisnivå på dessa race för att det ska vara lättare att pröva på. Emil, du har PM.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
SÄLJES
S: Raceplats i Ginetta Winter Series 2008
1304 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande