| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mkt Speciell Golf mk2 Vr6 Edition one
|
1 besök senaste veckan (4007 totalt) |
|
S: Mkt Speciell Golf mk2 Vr6 Edition one
Sitter i tankarna på något annat nu och därför blir min golf till övers....
Bilen är då alltså en Vw Golf GTI G60 edition one som är omreggad och färdig med vr6 motor. Detta ger bilen en motor på 194 hk och ett mkt trevligt vrid helt org och fullt godkänd. Nu den 6 augusti är bilen även helt nybes med blankt papper och går till oktober 2009 Mycket som är gjort och påkostat. Chassi/underrede: Allting under är blästrat och lackat i en svart kulör och har fått polyurethan bussningar överallt Stålomspunna slangar runt om, nya bromsrör och skivor/belägg Ställbara coilovers i höjdhet från Hartmann Motor/låda: Motorn kommer från en Vw golf syncro variant -97, har gått 16500mil och är köpt på hedemora bildemontering(kvitto finns) Motorn går som en dröm och fick nya Kamkedjor,glidskenor,kedjespännare, och så även en ny kopplingssats när jag lyfte i den Nyservad med olja,filter,stift, kablar, fördelarlock och rotor. Vr6 org Kylare med dubbla 12" spalltfläktar som man kan ställa hastighet mm på. Race katt och som sedan mynnar ut i ett 2.5" avgasysstem (går mkt tyst och fint och mullrar endast) Utanpå: Klarglas bakljusen Svarta med vit övre rad Klarglas framljusen med kors i Klarglas dimljus och blinkersar Bonrath emblemlösgrill och kamei ögonlock Mk3 style handtag org g60 paket som är nerlackat mm Fälgar: Fälgarna är av modell BBS RS 3 delade split och har fått sig en uppfräschning och nya 2.5" kanter. Dom är totalt 8" breda och et runt 03. sitter klockrent och fyller upp hjulhusen bra. Däcken är 195/45/15" Toyo Proxes och är som nya Inuti, utrustning, stereo: Det speciella med just edition one är inredning. Den har dom så kallade trophy Recaro stolarna med stora skålningen i och är sedan elljusterbara. Dörrsidor fram ombyggda för framsystemet I utrustningsväg fick även Edition one, Elstolar,Elhissar samt färddator, taklucka servo mm Bilen har även ett nytt 6.5" Impact framsystem som spelar på ruggigt bra och drivs på steg. Bak i bilen är det ombyggt med försänkt steg och sedan en 10" baslåda av märket impact (fortf gott om plats i bagagen=) Huvudenheten är en Sony dvd spelare med fjärrkontroll och som spelar de flesta formaten=) Bilen finns för beskådning i ryd och är riktigt trevlig bil att köra och går ngt helt ruggigt=) Mer bilder och info hittar ni på http://www.garaget.org/?car=93034 , nu sitter det även gul tejp på framlampor och baklampor, tar 5 min att ta bort Annars så slår ni mig bara en signal så lovar jag att berätta mer om denna skönhet. Vill du ha ngt speciellt som inte alla andra har? Då har du hittat rätt bil. Ta tillfället i akt och bli ägare till en mkt speciell och udda mk2 som är reggad och fullt laglig med vr6 motor. Bilen är inte förstörd med massa plast mm utan endast förfinad och lite lätt tyskstylad Priset hamnar på 50 000 med allting och alla grejerna. Ni når mig på 0738416853 svarar jag inte så skicka iväg ett sms lr nått så ringer jag upp så fort jag ser det. Eventuellt byte skulle kunna vara mot en Passat 1.8T , 850 R , T5R , eller liknande. _________________ Robin Grönberg |
|
hehe...
jo skulle vara de
stenhård bil helt klart o snorfeta fälgar. passar klockrent. men lite mycke pengar för ett uppsät färlgar även om dom är udda
skulle nya ägaren inte villja ha dom så hör av dig
_________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
|
Spanat på den här tidigare. Men är inte det här samma bil men nu med annan säljare?
http://www.blocket.se/vi/18164522.ht _________________ Thord Bengtsson |
![]() |
SÄLJES
S: Mkt Speciell Golf mk2 Vr6 Edition one
|
1 besök senaste veckan (4007 totalt) |

