Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES
1, 2   >>
15792 besök totalt
Lasse8
Eskilstuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 41


Trådstartare
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES

En otroligt påkostad biltransport byggd av Bålsta som endast gått några hundra mil.

Flakmåttet invändigt är 6 X 2.2.

Detta släp kostade skjortan hos Bålsta som har helt specialbyggt detta efter kundens önskemål.
Nypris över 150000kr

Reservhjul, elvinsh mm ingår

Mycket bra skick.

Pris: 60000kr OBS INGA BYTEN ELLER PRUTMÅN

Tel: 070-7697702





_________________
Lasse Lindell
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Totalvikt
Lastvikt
Årsmod
Regnr

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Lasse8
Eskilstuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 41


Trådstartare
Totalvikt 3000kg
Lastvikt 1300kg
Men jag tror att det går att typa om det.

Årsmodell 2001 men ägaren som beställde släpet
gick tydligen ikull och fick sin första ägare 2003-09-23

_________________
Lasse Lindell
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Re:

Lasse8 skrev:
Totalvikt 3000kg
Lastvikt 1300kg
Men jag tror att det går att typa om det.

Årsmodell 2001 men ägaren som beställde släpet
gick tydligen ikull och fick sin första ägare 2003-09-23


Totalvikt 3000 kg, men bara lastkapacitet på 1300 kg, kan väl inte vara möjligt ?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2407



1700 i egenvikt känns lite mastigt?

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har snackat med Bålsta-släpet och dom kom ihåg vagnen klockrent.

1700kg stämmer och det fattar man när dom berättade hur kraftigt material dom använt.
Kjolarna består av inplastad 25mm marinplywood t.ex.

Släpet går inte att regga upp till 3500kg utan att byta axlar på den.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339



Re:

Dude skrev:

Släpet går inte att regga upp till 3500kg utan att byta axlar på den.


Det begränsar användningsområdet aningen.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
TURBOhenke
Göteborg
Här sen Mar 2008
Inlägg: 10



Säljs det privat lr av nått företag????

_________________
Henrik Tornås
Citera
Lasse8
Eskilstuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 41


Trådstartare
Säljes privat.

Ang vikten så kan man väga om det utan bakramp, sidodörrarna samt förvaringsboxen,
då får man lite mera lastvikt.

_________________
Lasse Lindell
Citera
TURBOhenke
Göteborg
Här sen Mar 2008
Inlägg: 10



ok synd att det inte var genom någon firma så man kunde köpt den på
min firman o dragit momsen.

_________________
Henrik Tornås
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1944



Moms

Det går utmärkt att dra momsen vid köp av privatperson om han skriver sitt person nr på kvittot.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga.

Austin 1275 GT 1975
Austin Cooper 1968
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Moms

RCM skrev:
Det går utmärkt att dra momsen vid köp av privatperson om han skriver sitt person nr på kvittot.


Fiktiv moms togs bort för ett gäng år sen
Kolla ned din revisor om han har nåt tips.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
TURBOhenke
Göteborg
Här sen Mar 2008
Inlägg: 10



ok då kan det ju vara riktigt intressant.....får kolla upp det ordentligt så att det blir rätt,
tack för infon

_________________
Henrik Tornås
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re: Moms

RCM skrev:
Det går utmärkt att dra momsen vid köp av privatperson om han skriver sitt person nr på kvittot.


Nope

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Torbjörn70
Målsryd
Här sen Sep 2004
Inlägg: 929



släp har blivit så dyra har själv ett bålstad 3500kg väldigt gedigna ,stryktåliga
med tanke på var priserna tar vägen kunde det tom löna sig att byta axlar på detta
och ändå kommer man "billigt" undan
här finns axlar http://www.bengtsbilmaskiner.nu/

_________________
Torbjörn Andersson
Citera
Lasse8
Eskilstuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 41


Trådstartare
Privatkvitton fungerar mycket bra att ta in på firman så länge man ser till att få med persnr, som nån tidigare skrev. är själv egenföretagare och min revisor har aldrig klagat på privatkvitton särskilt när det rör en reggad pryl.

En annan snedvriden uppfattning är ju att många egenföretagare tycker fan att det inte fanns moms att dra av... är priset rätt från början så spelar det ingen roll eller hade det varit roligare med 60000 + moms???

Ta inte detta fel men släpet har rätt pris, så snälla inga fler bud på 50k.

_________________
Lasse Lindell
Citera
Lasse8
Eskilstuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 41


Trådstartare
Enl typskylten så är vikten på släpet 1560kg och lastvikt 1440kg.

_________________
Lasse Lindell
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Fram till 31 oktober 1995 gällde regler om rätt att lyfta fiktiv moms.
om du köpte en vara av någon som inte redovisade moms, t ex en
privatperson eller en ideell förening, fick du ändå lyfta momsen på det
inköpet. Kvittot skulle då innehålla personnumret eller organisationsnumret
på den du köpte av istället för momsregistreringsnumret.
Exempel på sådana transaktioner var att du köpte in en begagnad
släpkärra från en privatperson.

Saxat från http://www.blinfo.se/products/book/pdf/mom.pdf
Citera
TURBOhenke
Göteborg
Här sen Mar 2008
Inlägg: 10



Skillnaden är att betala 60k skattade pengar lr ta 60k(+moms) från firman är rätt stor skilland både privat o företagsmässigt, har ring revisorn o typiskt så har han brytit benet men på måndag skulle vi kolla på det.

_________________
Henrik Tornås
Citera
Lasse8
Eskilstuna
Här sen Apr 2005
Inlägg: 41


Trådstartare
Du behöver inte ta skattade pengar utan med rätt kvitto så kan du ta ut pengarna från firman utan att begå några fel bokföringsmässigt.

_________________
Lasse Lindell
Citera
biz5300
stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


undrar bara om du har kvar transporten? Niklas 070 3317131

_________________
Niklas Hannah
Citera
SÄLJES
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES
1, 2   >>
15792 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande