| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: M5 E39 växellåda
|
1707 besök totalt |
|
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re:
är du säker på det, såg en ligga i kompisens garage, den såg ut att vara bra mycket större. Typ så man kunde kasta in en m3 "zf-låda" för det är lådan som sitter på v8 vi pratar om.
jag vill minnas att lådor från m3 inte passar på m5 maskiner. Bara en tanke så han inte gör en tabbe och köper fel låda. Lycka till _________________ /Fredrik Strengbohm 0703252017 Bmw M3 -02 Bmw E30 Turbo -89 |
||
|
Re:
Sprängkåporna skiljer mellan sexorna och v8 såklart men själva lådan är samma. M3 ZF lådan är ju femväxlad och Getrag lådan Jonas var ute efter är sexväxlad. Tänkte om han ska ha den till sin maskin för då blir det ju ändå lite modifiering. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re:
Ta isär den går ganska lätt men BMW säljer inga lösa reservdelar till den. Så det är ju ifall man kan få tag på dom direkt från Getrag. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re:
Men då kan ni ta från en 535 E39 eller 530 E34 visserligen bara 5 vxl men med större utbut och billigare. _________________ Douglas Ebbersten |
||
![]() |
SÄLJES
K: M5 E39 växellåda
|
1707 besök totalt |
