Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 132, 133, 134 >> 194 besök senaste veckan (671248 totalt) |
Ikväll tog jag mod till att plocka av oljetråget, för att inspektera avlagringar i botten på tråget.
Skräcken skulle ju vara att hitta lageravskrap i botten. Men.... det var ingenting. Jag har sällan sett ett så rent tråg. Så nu vetifan om jag ska byta vevlager Ska man verkligen krångla med något som inte är trasigt.. ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nej. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Jag ska vara med på Mantorp i slutet av Juni. Kinnekulle går bort, då jag är upptagen den helgen. Edit: sedan Karlskoga i Augusti. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
I övrigt blir det vevlagerbyte ändå.
Det är vattnet i oljan som bildas vid körning på e85 som gjort att dom "smetat" lite. För mycket småstartning och körning..... utan att oljan blivit riktigt varm, är väl orsaken. Jag väntar också på att min kompanjon ska få tummen ur och löda mitt styrsystem för lådan.... Vidare fick jag hem styrservopumpen igår. En elpump från Volvo V50. Jag fick leta en bra stund innan jag hittade ett ställe att sätta den på. Det börjar bli seriöst trångt i bilen nu. Nu hamnar den under baksätet, mellan batteriet och air-jacken.... ovanför oljeslangarna för torrsumpen, på höger sida. EDIT: Jag får bygga en tät kåpa över , så jag slipper olja i kupen..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det händer inte mycket. Så snart är det nog dax att sätra fart, om det ska bli någon körning på Mantorp.
Jag har fortfarande inte fått elsystemet till lådan.... och det innebär att jag inte kan lyfta i motorn . Just nu är det mest att räkna ut var man kan dra de slangar som tillkommer för låda och elservopumpen. Jag tror att jag har alla slangar och kopplingar till det nu. Det fattas en kylare till lådan, eftersom jag bröt sönder den jag hade hittat. Fan 800:- åt helvete.... Jag borrade ur orginal elkontakten för lådan.... och limmade in två gummislangar. I den korta kommer kablarna ut, som ska till styrboxen. Den långa ska dras upp i motorrummet, som kombinerad oljepåfyllning och ventilationsslang. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det går tungt nu.
Sliten i kroppen och ständig värk... och tiden rinner iväg. Men det är väl bara att hänga i. Jag är ju anmäld till Mantorp 27, 28 och 29/6. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Vad säger den samlade aero-trusten ?
Jag måste få in en kylare till i bilen. Den till växellådan. Och det finns ingen plats kvar i fram, utan att störa grejor som redan sitter där. Var har jag rimliga luftflöden och tryck efter sidorna på bilen....... för att ta in luft till ett kyl, via en slang ? Det kan finnas lite plats under upphöjningen för baksäter att sätta kylet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag tror precis som Magnus att detta är bästa stället. Tittar man på diverse mitt och svansmotor bilar så tar dom in luft i det området. Ev. kan luftutsläppen bakom framhjulet störa flödet men jag tror ändå att det är bästa stället. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Nummerplåtsområdet bak är väl en lågtryckszon (en annan killgissning)? Men det är väl tank mm i vägen (mellan baksäte och nummerplåt)? |
||||
|
||||
Vid ringen kan jag ta mej in och hjulhusen bak är ganska bra ventilerade...... och det är ett mellanrum mellan splitter och kaross, längst bak (som går att göra större). Det borde dra ut en del luft där. (?) _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
||||
Här ska inte köpas något ! Det ska byggas om något som är gratis... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 132, 133, 134 >> 194 besök senaste veckan (671248 totalt) |