| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Radiokommunikation mellan bil och depå
|
1010 besök totalt |
|
K: Radiokommunikation mellan bil och depå
Önskar köpa någon form av kommunikation mellan bil och depå. Radion i bilen ska kunna kopplas till elsystemet . Givetvis så billigt som möjligt
Mvh Toni |
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Ingen spänningsmatning via 12V medföljer, kör med 3st. 1½V-batterier |
|
Vi har ett billighetsalternativ, men det krävs lite lödning.
Vi köpte ett set Topcom motorcykelkit (Twintalker 6800) och ett set med två lösa handenheter. En adapter till peltorhjälmen lödas fast isf motorcyckelgrejorna. Ett 12V uttag hona monterades i bilen så laddaren till den enheten alltid har ström, och vi har två handenheter att använda i depån. Testat under tre långlopp nu, och en gång fick vi byta batterier i en av depå radiorna, annars funkar det jättebra. Du kommer undan med max 1500kr |
![]() |
SÄLJES
K: Radiokommunikation mellan bil och depå
|
1010 besök totalt |

