Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hyra garageplats omkring Nürburg ??
2665 besök totalt
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008

Trådstartare

Nån som har erfarenhet med möjligheterna for hyrning av en garageplats i trakterna kring Nürburg (innom 5mil), ca 30 kvadrat ? Hva priserna kan ligga på ?

Stockholm
Här sen Okt 2005

Vi hyrde denna säsong av en gubbe som heter Peter Klück. Super seriös, som även kan bistå med eventuella reparationer eller dylikt... Han är också en av få där nere som inte "rippar" dig på alla stålar du har när han hjälper dig... ( Jag har stor erfarenhet av några som gör det!!! )
Han har sin verkstad vid "Rent a racecar" (gamla Ringracing). Och garaget ligger i en by 10 minuter bort från "Tankstelle ED".
Han sköter utlämningen av bilarna bara för att det inte ska komma några nycklar på vift... Det funkade superbra!! Vi bara ringde någon dag innan och berättade när vi skulle komma och sedan så mötte han oss där...
Han hämtade även oss vid flygplatsen ett par gånger. För det tog han 70EUR/per bil. (4 passagerare).
Garaget kostade 60EUR/månad, men vi dealade lite eftersom vi parkerar hela säsongen så betalade vi 50EUR/mån.
Jag kan starkt rekommendera honom.

PM'a för mer info.

Citera
MagnusA
Norge
Här sen Jan 2008

aka "Polen Peter"?

Han har hjälpt oss för, mycket trevlig kille! Vi hyrde hans tvåpelarlyft billigt när Martin rasade sin växellåda våren -07.

Martin: Jag har fortfarande Peters mobil nr.

Fredrikstad, Norge
Här sen Jan 2005

Tycker det låter interessant! om man ändå i stort sätt bara kör på ringen, så kan ju bilen lika gärna stå där nere. Om man betalar typ 600 eur om året, är ju inte det mer enn vad det kostar att köra t/r (från Norge).
Vi åker ner til hälgen för att köra hyr-swiften, och får nog lite tid på måndag innan flyget går til att kolla möjligheterna. Om man vill köra längre från ringen borde det kunna bli ännu billigara också. Men det är värd en hel del att man bara kan ringa Peter innan man kommer för enkla reprationer/service också.. Vi åker ju inte dit för att skruva!

Kenneth Höiom/NS BtG 7:56
M3E30 2.5 291hk
M3GT 295hk
M535i E12 TURBO 550hk
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Hotel Nordschleife har ju garage enligt sin websida att hyra ut, står inget om några priser.

http://www.hotel-an-der-nordschleife.de/garages/

Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008

Trådstartare
Aha ! Så "PolenPeter" hyr också ut garageplats ! Han reddade mig i -07 som Magnus säger, och åter igjen nu i oktober, hörs inte helt hopplost ut prismässigt, och han er ju helt toppen å ha med at göra..
Vi får kolla med honom på måndag, Kenneth !

Fredrikstad, Norge
Här sen Jan 2005

Tack för tipset Lennart! Skickade mail till hotel an der Nordschleife nu..

Kenneth Höiom/NS BtG 7:56
M3E30 2.5 291hk
M3GT 295hk
M535i E12 TURBO 550hk
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005

Det är egentligen inte "Peter Polack" som hyr ut garaget... Han som hyr ut är Klück motorsport... Men han samarbetar med "Polack Peter". Och en stor kille som heter Stefan.... tror jag.. Alla tre har garagen bredvid varandra uppe vid "Rent a racecar". Snacka med "Peter Polack" så får ni nummret till "Klück". Som sagt, så verkar det flesta som jag har pratat med bara ha bra saker att säga om dom...

Ses kanske där nästa år!

Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

thumbs up för " Polack Peter" räddade min sista resan minst sagt! Förvirringen var total när min M3 GT hamnade där....... Och ryktet om att Nicklas råkat ut för nåt var igång. Men nån av herrarna var på det klara på att Nicklas bil var transporterad till Schweden .

Lidköping
Här sen Aug 2005

Peter Polack är en klippa!

Stälelr upp i vått o torrt, och har inga egna priser

Citera
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008

Trådstartare
Re:

nickestrid skrev:
Det är egentligen inte "Peter Polack" som hyr ut garaget... Han som hyr ut är Klück motorsport... Men han samarbetar med "Polack Peter". Och en stor kille som heter Stefan.... tror jag.. Alla tre har garagen bredvid varandra uppe vid "Rent a racecar". Snacka med "Peter Polack" så får ni nummret till "Klück". Som sagt, så verkar det flesta som jag har pratat med bara ha bra saker att säga om dom...

Ses kanske där nästa år!

okey, det är så det hänger i hop ! Det är väl han som lägger om däcken bredvid PolenPeter då... Takk så mycket för uppklaringen !
Ser nog ut som vi kommer bygga en E30 som vi tänker stationera där nede, så vi kommer nog at ses, både på banan och i baren

2665 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande