Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Trevlig bilbana i gott skick
2522 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700


Trådstartare
K: Trevlig bilbana i gott skick

Beppe min son behöver en bilbana för att börja mjukträna kurvtagning osv..

Ingen som har en trevlig bana till salu, grabben är 4.5 år så något exklusivt samlarobjekt är mindre intressant, fullgott bruksskick till vettiga pengar är mer min melodi


Tips på bra banor emottages även med tacksamhet!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Inget tips på bana men men..

Köpte en Scaletrix till sonen , av nostalgiskäl. Tyvärr svårt att få kontakt mellan bandelarna.
Det minns jag inte som ett problem "på min tid".
Denna ganska dyra bana levde iaf inte upp till våra förväntningar.
Finns säkert billigare sorter som inte nödvändigtvis behöver vara sämre.

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Kolla på tradera där kan man hitta fina prylar till bra priser emellanåt.

Vad banan heter spelar kanske inte så stor roll om man satsar på 1:32

Då funkar ju Ninco, scx, scaletrix & carrera.

scx har samma bandelar som scaletrix classic gäller dock ej scx digital

nya scaletric sport kan man köra digitalt på

smalaste delarna har scx & scaletric sen kommer ninco med 18cm & bredast är carrera med nästan 20cm
då kan man även köra 1:24 bilar om man vill

Dock är carrera svåra att få tag på i sverige

Tänk på att om du vill köra digitalt i framtiden finns ingen gemensam standard

Vill man köra mindre bilar kan en gammal tyco bana vara kul 1:87 är skalan då.

Köpte för några år sedan en rejäl carrera bana på 45m som plockas fram då & då
mycket kul för pengarna

Fördelen med 1:32 är att det finns enorma mängder bilar att få tag på

Lite länkar

www.nordicslotcar.se
http://www.carrera-toys.com/index.php
http://www.ninco.com/
http://www.scalextric.com/
http://www.scx.es/
http://www.tradera.com/Bilbanor-c3-1822

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5748



Jag har en bilbana hemma med massa delar och bilar. Ska kolla skicket och återkomma. Kommer inte ihåg märke men det är standardprylar från 80/90 talet.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700


Trådstartare
Marcus, lägger din info i minnet när jag kikar på bana.

Tack Micke för tips o länkar det var utförligt!

Robber, det låter intressant, återkom asap då tiden rinner iväg och klapparna snart skall delas ut.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Johan, annars har Biltema en helt ny bana i sitt sortiment nu

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700


Trådstartare
Jepp det var faktiskt där Beppe själv födde idén 499:- är inga jättepengar precis

men tänkte kanske någon hade nåt lite roligare beggat i samma prisliga..


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Scalectrix är fina grejer IMHo. Köpte en Carrerabana oxå till sonen för halva-halva reapriset, men den var inte ens värd de pengarna.

Nån utgången modell Scalectrix brukar finnas till rimliga priser. thumbs up

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

apex skrev:
Scalectrix är fina grejer IMHo. Köpte en Carrerabana oxå till sonen för halva-halva reapriset, men den var inte ens värd de pengarna.

Nån utgången modell Scalectrix brukar finnas till rimliga priser. thumbs up


När det gäller carrera så finns det lite olika banor Carrera Go som finns i de flesta leksaksbutiker
ska man akta sig för. Det är skala 1:43 på dessa. Carrera Evolution är skala 1:32 & Exclusive är skala
1:24 de två sista är riktigt bra.

Nya scalectrix är fina saker äldre är mindre bra då de har haft en del svackor i
tillverkningen under årens lopp

Ninco är fina grejor.

om man ska köpa beg kvalitetsbana är nog Scalectrix sport det man ska satsa på
med tanke på tillgången på delar i sverige.

Bilar passar i stort sett alla tillverkare vill man köra digitalt senare så kan
man köpa digitalenhet & montera i de bilar man har

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Stefan_A
Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 279



Jag har köpt en del grejer från http://www.slot32.de/ genom åren, framför allt bandelar till Scalextric. Lagom inför julen återfinns nu åter Silverstone i tv-rummet

_________________
Stefan Axelsson

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



JULA.se har en 8metersbana nu okså - billigt & med formelbilar

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
SÄLJES
K: Trevlig bilbana i gott skick
2522 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande