Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 6973 besök totalt |
VARFÖR TAR DOM BORT MIN TRÅD?????????
Nu har jag testat att göra 2st inlägg på (Våra race-banåkarbilar) Båda gångerna tas dom bort utan förklaring. Varför?? och vem har hand om det? _________________ janne johansson Ford Mondeo 3,0 Titanium Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Fiesta Rs TURBO -91 2xEscort Mk2 |
||||
hmm jag trodde att den här sidan va till för all slags racing!
Men om man har en som går gata/bana/stripp e man då inte heller välkommen?? Tycker nog att det va lite slag under bältet av rejsa att plocka bort den. Mvh Janne _________________ janne johansson Ford Mondeo 3,0 Titanium Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Fiesta Rs TURBO -91 2xEscort Mk2 |
||||
Sen så står det ju våra (race och banåkarbilar) Dragracing e (race)
_________________ janne johansson Ford Mondeo 3,0 Titanium Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Fiesta Rs TURBO -91 2xEscort Mk2 |
||||
Hade du läst "stickyn" i forumkategorin hade du sett denna text av forumägaren:
Bilar som aldrig fått känna på (eller aldrig kommer att få känna på) banåka eller slalom göre sig inte besvär här /Magnus Thomé _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Re:
Det är inte botten, det är så forumägaren vill ha det. Vi är här på hans bekostnad, och han bestämmer reglerna, så enkelt är det. Antingen gillar man det, som vi gör ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Re:
Snälla rara janne johansson. Hejda dig en smula nu...! Rejsa.nu är ett community för folk och bilar med inriktning på slalom och bankörning. Den gemensamma nämnaren för allt som rör sig här är att det är svängvänligt. Gäller både folk och bilar. Detta forumet är helt enkelt inte avsett för dragracingrelaterat. Ett antal av de som hänger här, även moderatorer, är intresserade av och kunniga inom dragracingskrået. Men de luftar sina böjelser på därför avsedda delar av den världsstora webben. Det finns rejsafolk som pysslar med pistolskytte, med basgitarrer eller ukulelespelande, diskussioner om sån't passar inte heller här. Rejsas forum är inget generellt forum, inte ens ett generellt bilforum. Det är ett forum med inriktning på svänga. Har du inte orkat bemöda dig med att ta reda på vad som gäller här har du heller inte mandat att slänga upp sex "tummar ner". Dina åsikter om sväng-banaåka och deltagande i diskussioner som rör banåka är naturligtvis mer än välkommna. ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag bara undrar vad du har för intresse att starta en tråd om din bil på ett forum där 99% av alla kommer att vara helt ointresserade av det du skriver. Vitsen med att diskutera saker på ett forum är väl att folk bryr sig och kommenterar saker, vilket inte lär hända här. Det finns säkerligen andra forum för din bil ![]() Lycka till på annat håll ![]() |
||||
Hehe, ja det kan man faktiskt fråga sig. Svaret är enkelt: Rakt fram går bort!
Men jag passar på att idka lite självrannsakan här och spy lite etter åt sidan+inåt också. Har inte tyngdpunkten skjutits åt hållet "allmänt social diskussion" sen off-Topic kom till och utvecklades? Sen har de "chosen few" valt att chatta på OT isf att delge sina kunskaper on-topic. De som anses kunna nånting om specifika frågor har utkristalliserats till ett par stycken per fråga. Diskussionen tar på nåt underligt sätt slut om auktoriteterna yttrar sig. Vi tycker att vi kan allt om banåka och att frågor om sänkningssatser är tråkiga och ovärdiga ett svar. Vi flyter liksom ovanpå. Är det egentligen att undra på att intresset för och deltagandet i banåkaevenemang viker när "kärntruppen" väljer att finna fyndiga formuleringar runt ukulele, basgitarrer och bågskytte? Det är ju faktiskt vi som är "fanbärarna"! Minns ni tiden innan struktrerna etablerades på rejsa? Vad tror ni om att ifrågasätta dessa strukturer och stöka till det igen? Vem som helst kan resonera om chassidynamik eller aerodynamik utan att hänvisas till sökfunktionen? Att vi inte utgår från att allting "redan är tänkt på"? Jag tror att vi måste backa ett par snäpp och inse sänksatsernas fördelar, sluta (omedvetet, antagligen) kokettera och snobba oss. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Re:
Vad jag har för intresse???? Intresset var att dela med mig om vad som händer i gararget.Samt att jag faktiskt INTE visste att man inte var välkommen med den sortens bilar. Jag är allätare när det gäller bilar. Jag har även banracingbilar. /Meckar banbil/dragracing bil.
_________________ janne johansson Ford Mondeo 3,0 Titanium Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Escort Rs TURBO -87 Ford Fiesta Rs TURBO -91 2xEscort Mk2 |
||||
Pär Hansson: Detdär var MYCKET tänkvärt sagt!
![]() Inte minst i hur vi uppfattas/benäms på andra forum ibland samt hur nybörjare i svänggenren känner att de mottas. Ingen här är ju elak medvetet, men som ny och ovetandes behövs det nog inte mkt förän man känner sig lite olustigt inställd till om man är välkommen i denna "exklusiva krets av människor". Jo, det var bättre förr... ![]() ![]() ![]() |
||||
Det finns ju en sektion som heter lite grus där man kan diskutera rally/rallycross
man kanske skulle kunna stoppa in nått även för som som gillar 402m(ej street race) Detta bygge såg ju ut som ett seriöst 402 bygge så det borde passat in i en sån forumavdelning _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
och hur började alla sina bilåkagrejer, jag trimmade upp min gamla Volvo och fixade väghållningen men körde "streetrace" pga brist på bättre tävlingar i närheten, sen kom SMF och gjorde legala tävlingar. ![]() Ett par år senare så blev det banracelicens men inte så mycket mer. Racebåtsåka, gokart, bandagar, slalom etc blev det senare. Nu är ambitionen på 5papps nivå (asfaltsdelen förvisso). Ett raktframåkaforum inom rejsa i paritet med driftingforumet som förebild så kan vi få fler vänner inom vårt stora intresse, motorer och fart. Vi får ju ta bort alla illegaliteter (typ nightrace So osv, finns andra forum för det) och dryfta enbart teknik och körning (reaktion och annat har vi gemensamt). Jag tycker också att det är kul med dragrace likväl som jag tyckar att tornerridning är apskoj, dock fel hästkraft så det diskuteras på annat forum. ![]() Bilsport är gemenskap inom alla grenar, från spårstyrd till F1. gaggiga gubbar finns det på SBF och andra betongorganisationer. Sen om nu Magnus T tycker olika så är det ju trots allt han som bestämmer men någon inom dragrace kan ju kanske starta upp ett eget forum så finns det nog många härifrån som hjälpa till och lyfta det till samma nivå som här. Rejsa har nog växt mer än vad Magnus trodde från början ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Jag vet inte om jag tycker att antalet utövare minskat. Däremot har insteget höjts... Jag försöker få med mig de lokala buspojkarna ut på bana, de som är 18-25, åker 850, 9000, kebabkittad 325 eller vad de nu valt för första/andrabil. Men icke... banåkning verkar ju hur kul som helst, och emellanåt kommer jag på dem när de står och dreglar över mina r-däck, sparcostol och 6-punktbälte. Men de vågar sig inte ut förrän de har en Skyline/Evo/Supra/M3/Cossie på inst 500hk, värstingdäck och allt är injusterat in i minsta detalj.
Vad hände med "run what ya brung" och "lära sig krypa innan man kan gå"? Herregud, de där första, vingliga gångerna på bana var fyllda med upplevelser och minnen för livet redan när man hade 125 trötta att hålla reda på. Varför är det så få som vågar ta steget ut redan ifrån början, utan först skall ägna tre år på att skruva bort sig på allt möjligt? Kanske en newbie-hörna skulle vara något för att säkra återväxten? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Innan dess fanns det ju inga wannabees som hördes ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Det beror på att vuxenåldern ökar för varje år. Idag blir inte folk vuxna förrän dom är 30. Och då menar jag vuxen nog att våga stå för vem man är. Att inte behöva snegla oroligt på andra för att få bekräftelse eller respekt eller vad det nu kan vara. Oja, det är troligen Internets fel... ![]() Eller kan det vara så att ungdomarna blivit mer japanska och oroliga för att "tappa ansiktet", och då är det Internets fel helt säkert... Och mangakulturen.. _________________ /Anders C |
||||
Re:
![]() I livet i allmännhet och i yrkeslivet i synnerhet märker jag att jag blir alltmer luttrad och cynisk i grunden. Jag får liksom jobba för att hålla nyfikenheten vid liv, vilket iofs inte varit så svårt hittills. Den där mer cyniska grundinställningen är nog lätt att missta för erfarenhet. Erfarenhet är bra, kan man tycka, men erfarenhet är inget värt som ordet värderas. Du kan ha gjort samma sak i tjugo år utan att begripa vad du håller på med eller varför du håller på med det och kallas erfaren. Det verkar inte finnas någon intellektuell komponent alls i egenskapen "erfaren" om man hårddrar det. Men erfarenhet leder ofta till auktoritet och en granskning av tankar av erfarna auktoriteter kan ofta vara mer begränsande än utvecklande. Är ni med? Det finns någonting inom forskarvärlden som kallas "peer rewiev" som har till syfte att låta likar bedöma ditt arbete med fräscha ögon. Men det funkar inte där heller, det blir de erfarna auktoriteternas syn som gäller alltför ofta ändå. Vi förstockas, försnobbas, förgubbas och förgummas utan att vi är särskilt medvetna om det. Strukturerna belönar den utvecklingen. P.P.:s idé om en newbie-hörna låter intressant. ![]() *För att ingen ska känna sig påhoppad, så tog jag exempel från OT-diskussioner som jag själv deltagit i... Och är intresserad av. Segling är en av de jag glömde. ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 6973 besök totalt |