Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1 besök senaste veckan (2128 totalt) |
Varför heter det Flugplatz?
Jag vet att alla banor har olika namn på sina svängar alt. raksträckor och att namnen kommer från kända personer men varför heter det Flugplatz ? Har det legat en gammal landnings bana just där när dom byggde Nordslingan ? och varför heter det Schwedenkreuz , är det efter någon känd svensk ? _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Mina kunskaper om ringen är tämligen begränsade, en kan det inte vara så enkelt som att det är lätt att man blir luftburen vid Flugplatz? Du får ju rätt bra med fart i dalen innan och när du kommer över krönet tenderar väl bilen att lätta?
Kanske finns någon mer avancerad förklaring dock? ![]() ![]() mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
Vad jag förstått så är det just så simpelt, men sen vet jag som tidigare nämnt inte allt för mycket. ![]() |
||
Schwedenkreutz, "svenskkorset" har sitt ursprung i 30-åriga kriget (Har jag för mig?) Det finns ett minnesmärke precis vid den kurvan. Svenskarna stred ganska tappert i Eifelbergen på den tiden...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Flugplatz är:
1. INTE där bilen lättar över krönet (även om det är extremt... EXTREMT vanligt att folk tror det och det står fel på hur många kartor som helst) 2. Flugplatz är den långa dubbelhögern efter krönet. Den heter så för att man hade platsen som startplats för segelflygplan. ![]() PS: Krönet heter Quidelbacher Höhe (med reservation för stavningen ![]() _________________ ![]() |
||
Enligt sägen skall det ha varit svenska dessertörer som dränkte en präst i vin på den platsen. |
||
I stand corrected ![]() ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
pflanz = planta garten = (träd)gård plantgården. Tiergarten = Djurgården _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
_________________ /Arne Lindgren |
||
Den här texten var upprinnelsen till kartan:
--------------------------------------------------------- I was bored at work today and I've spent the last 4 evenings trawling round this track so I thought I'd write a track guide. From the start finish line you approach turn 1 which is called Veristderbrakingpoint. A tricky left hander that leads into a loooong right turn called Howlongizdis Korner. This leads to another short straight with a lefthander with banking on the outside of the bend known as Parkingfurnewbie mit Elplatz. Then it's on through a short complex of slow bends called Dietvistybitz. Then it's downhill to the first place at the ring where the car gets airborne. Icanseezeepubfromhier is a difficult jump but can be taken with some speed. Try to carry this pace through the next fast section down to the slow right hander called Brickenbridgenbangen. It's easy to understeer off here. Downhill again to the compression called Buttscrapen and round the tricky fast left hand kink called Votfoolplantdattreedere. After another slow 1st gear turn it's on through another flat fast section then into one of the most tight and difficult sections. This is where the track goes downhill with medium speed bends, banking on the right and hedges on the left. This section is called Soddingprivit Hedgenschtop. Continuing down hill you'll drive across two near identical bridges called the Blackundwhite Brickenbracken Bridgen. Uphill again now for a tight right then gather speed to the quick left kink called Updiebanker before the tight right that leads onto a fast section called Qvickundtvisty. A few straightforward turns then take you to the famous Karousel also known as Drivein Diegutter. The lap then moves on to a series of deceptive corners, the first of which is Drifterwiden. This leads to the Doppelganger bends, so called because the are almost identical to the stretch of track you reach about 20 seconds later on and cause of much confusion as you try to remember which bit is which. Both of these sections culminate in two very similar left turns with big drops just after the apex, known as the ohschitzen turns. After the second of these the track slowly straightens out through a section of increasingly fast flicks called Nearlyschittenselfen. Almost at the end of the lap now, you'll turn next onto the long long final straight called Havakuppoftea. The straight is interrupted by a jump called overrevvinengine Spitzenpoppenbangentuben and a very fast left flick called Buttklenchen Wheelgrippen Kurve. This fast section culminates in a series of slow corners called Nokrashnow and then it's over the start finish line for another fun filled lap! :-D Kevin Clark _________________ ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1 besök senaste veckan (2128 totalt) |