| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp - Tillvägagångssätt vid burbygge?
|
2872 besök totalt |
|
Bilen i fråga är en E30 men frågan är egentligen mer generell. Jag saknar en bra och pedagogisk beskrivning av hur man monterar en burbyggsats (typ grp H). I vilken ordning görs alla moment? Måste/bör man sänka ner buren genom att ta hål i golvet? För att komma åt att svetsa alla anslutningar på utsidan (mot karossen) vid golvet på A-stolpen så verkar bästa sättet vara att dra bak framdelen av buren, är detta korrekt? Hur får man ihop detta med de stag som går fram till stötdämpartornet?
Jag har köpt en finessbur och jag har läst "instruktionen" på deras hemsida och studerat några biltrådar här på rejsa. Det finns mycket info om burbygge och olika konstruktioner men jag har inte hittat något om hur man monterar. _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
|
Re: Hjälp - Tillvägagångssätt vid burbygge?
Var har du handlat buren? Man brukar få med en liten beskrivning på vilken ordning det är lättast att göra allt så man inte svetsar in sig i ett hörn så att säga. Lättast är att göra hål och sänka ner. Du ska ju ändå svetsa pallor i golvet där. Gör du a stolparna först kan du sänka ner den i bakkan och komma åt att svetsa röret vid solskydden mm. Jag har nog en sån i verkstan jag kan scanna om jag hittar den
_________________ Daniel Steiner |
||||
|
Från Finess. Jag har läst deras beskrivning men den är inte solklar. Dock har jag pratat med dom idag och fått lite tips. Har du hittat beskrivningen? _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
|
Det är nog samma som jag har
_________________ Daniel Steiner |
||||
|
http://www.zatzy.com/projekt/280840-
Kolla den tråden. Är på min gamla bmw turbo som jag satte i en bur från Gunnarsjö Svets o Smide (nuvarande Finess). Är väl kanske inte så pedagogiskt skrivet, men du får kanske lite idéer på hur du ska gå till väga. Mvh _________________ Peter Sternersson |
||||
|
Ni som byggt bur i E30 med rör till främre fjäderbenstornen, har ni några tips för hur man flyttar säkringsdosan??? Den verkar sitta där den sitter med alla kabelstammar...
_________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
|
Här är en bild med säkringsdosan lossad för att ta bort onödiga kablar. Du ser i alla fall hur buren sitter i förhållande till dosan.
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2872 besök totalt |