Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Peltor G6 hjälm med Intercom & Sparcoskärm NY!! SÅLD!!!
1, 2   >>
4542 besök totalt
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
S: Peltor G6 hjälm med Intercom & Sparcoskärm NY!! SÅLD!

SÅLD

Hej!

Har en Peltor G6 med intercom och sparcoskärm stl L (60) som endast är provad en gång som jag vill bli av med. Perfekt för alla banåkare eller rally.

Nypris: ca 4700:-

Pris: 3000:- eller bud.

Maila på joacim_a@hotmail.com

Bara att handla en riktigt fin hjälm till superpris!!!! thumbs up

MVH// Joacim Andersson


_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Hej Joacim, var i landet finns du?
(Jag tänkte på att prova storlek)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Jag bor i Vingåker....ligger 2 mil från Katrineholm...

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Bara att slå till....billigare än såhär blir det inte.... thumbs up

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Hej Joacim,

om hjälmen bara passar mig så köper jag den för begärt pris. Jag skall kolla och mäta. Jag är dock orolig att den är för liten, jag är väldigt "inteligent"...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Hej Joacim,

om hjälmen bara passar mig så köper jag den för begärt pris. Jag skall kolla och mäta. Jag är dock orolig att den är för liten, jag är väldigt "inteligent"...



Haha....ja det är ju ett "jobbigt" problem du har då.... Men kolla lite så är det bara att du hör av dig.

MVH//Jocke

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2515



Jag har samma storlek och är också ganska "intelligent"...
Problemet är att XL är rejält mycket större.
L kändes för liten när jag testade första gången men man kan trycka till stoppningen vid pannan med händerna så känner man bättre hur den blir efter ett tag.
Bara ett litet tips.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Re:

TPR skrev:
Jag har samma storlek och är också ganska "intelligent"...
Problemet är att XL är rejält mycket större.
L kändes för liten när jag testade första gången men man kan trycka till stoppningen vid pannan med händerna så känner man bättre hur den blir efter ett tag.
Bara ett litet tips.


Är precis som TPR säger så är det stor skillnad mellan L och XL. Jag har själv ganska stort huvud (dock inte pga intelligens) ovh jag provade XL men den var mycke för stor så då tog jag L. Det att "göra" den lite större oxå enligt TPR:s rekomendationer.

MVH//Jocke

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Tack för tipsen.
Jag har kompis som är "dum" men snäll. Jag skall kolla med hans G6:a.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Tack för tipsen.
Jag har kompis som är "dum" men snäll. Jag skall kolla med hans G6:a.


Haha....låter bra.... Bara att du åyerkommer med svar efter att du har provat...

MVH//Jocke

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Upp.... Finns fortfarande kvar....

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397



hans fästen ?

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Nej tyvärr inga HANS-clips.

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



Re:

LinusE skrev:
hans fästen ?

Kan väl någon certifierad HANS-åf eftermontera?

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397



de där känner jag inte till alls. men om så är fallet är de ju kanon.

någon som vet säkert ?

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Re:

MarcuZ skrev:
LinusE skrev:
hans fästen ?

Kan väl någon certifierad HANS-åf eftermontera?


Har för mig att reglerna är ändrade och att HANS-clips inte längre får eftermonteras.

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Jag provade en L igår och var alldeles för intelligent för den storleken. Synd för annars hade jag köpt den.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2515



Re:

BTG skrev:
Jag provade en L igår och var alldeles för intelligent för den storleken. Synd för annars hade jag köpt den.


Tjockskalle, tror jag det brukar kallas...

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Re:

TPR skrev:
Tjockskalle

Jepp, det tror jag också är en mer korrekt beskrivning.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Nypriset idag ligger på 3885:- inklusive skärm & moms, ligger du kvar på samma pris som förut?

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Joacim77

Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
SÅLD!!

Priset på realcars hemsida är 4498:- för hjälmen och så tror jag att den extra skärmen ligger
på 398:-.

_________________
Joacim Andersson

BMW E30 325 Touring
Citera
SÄLJES
S: Peltor G6 hjälm med Intercom & Sparcoskärm NY!! SÅLD!!!
1, 2   >>
4542 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande