| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Mest däck för pengarna?
|
1193 besök totalt |
|
Mest däck för pengarna?
Tänkte köpa en uppsättning R däck och ha i sommar på 16" fälg till min clio och åka lite bana och konbana med, jag räknar med att en uppsättning komemr få räcka under sommaren då det är väldigt sällan jag kommer ha tid att ge mig ut, men när jag väl ha de vill jag inte slakta mina 17" gatsulor. Så vilket däck har ni upplevt lämna bäst fäste, hållbarhet med mera för priset? Generellt får man alltid vad man betalar för och ett däck som håller bra kan vara stenhård och noll fäste, men ibland brukar man kunna stöta på undantag så kom gärna med tips och åsikter. Bilen är ju inte vidare tung iaf så det kan ju spara lite på sulorna. Jesse _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
|
Måste du köra 16"?
Toyo R888 195/50x15 är nog annars bra mycket pang för pengarna... Kan man väl få för 700:-/st nånting. Motsvarande sextontummare kostar klart mer. Bortåt det dubbla gissar jag. Finns massor av trådar om de olika R-däcksvarianterna. |
|
hehe en renault kollega var först att svara
nej är inget måste men jag har begärt pris på tarox broms kit till den från forza och då hade jag funderingar på ett kit för 16" fälg men kan gå ner på 15" med det är inga problem. Jag hade funderingar på 16" för jag trodde även dom däcken skulle vara billig och att 17" var det stora pris klivet men där hade jag tydligen fel
_________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
![]() |
Däck för banåka
Mest däck för pengarna?
|
1193 besök totalt |